Nyolcmillió forintért vett arculati kézikönyvet az Országos Bírósági Hivatal a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (Mome) dizájnercsapatától, amely ehhez öt, karakterében eltérő bíróságot tanulmányozott két hónapig – írja a Hvg.hu.
A portál birtokába jutott útmutató alapján a jövőben az országban minden bíróságon egységes arculatú ügyfélközpontok válthatják ki a kezelőirodákat, ami az OBH elnöke szerint „a magyar bíróságok ügyfélbaráttá válásának folyamatában is fontos lépés”. Erre egyébként összesen ötszázmillió forint van a jövő évi költségvetésben.
„A 21. században a bíróságok megítélését már nem nemcsak az ítéletek minősége határozza meg, hanem az ügyfelekkel való bánásmód is jelentősen befolyásolja” – avat be a bíróságok motivációjába bevezetőjében Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal elnöke, hozzátéve, a Moméval közös céljuk hogy egységes arculattal és berendezéssekkel rendelkező ügyfélközpontokat hozzanak létre, az egyetem tervezői adatbázisát felhasználva.
A Hvg.hu úgy tudja, a bíróságokon meglehetősen nagy vihart kavart a kézikönyv. Az útmutató alapján nem véletlenül, hiszen egyebek mellett olyanok szerepelnek benne, mint hogy