Hajtóvadászat indult a hőségre figyelmeztető BKV-sofőr ellen

Nagy erőkkel keresik a BKV-nál azt a buszsofőrt, aki 45,3 fokot mért vezetőfülkéjében, és ezt még nyilvánosságra is hozta – írja a Népszava.

MN
2017. 08. 17. 6:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elszántan keresik a BKV-nál azt a dolgozót, aki 45,3 fokos hőséget dokumentált egy Modulo típusú buszon: az illető egy olyan járművet vezetett, amin elektromos hiba miatt nem működött a klímaberendezés, mégis forgalomba állították, állítja a Népszava.

A lap – amely közölte is a hőmérőről a fotót – úgy tudja, hogy nem csak egy busznál tapasztaltak hasonló problémát. Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke nyilatkozatában elfogadhatatlannak nevezte a BKV belső hajtóvadászatát.

„Egyes munkáltatók a problémák megoldása helyet Columbo és Derrick közös gyerekét játszva egyfolytában nyomoznak, vajon ki készítette a fotót. Ahelyett, hogy energiájukat inkább a munkára összpontosítanák” – fogalmazott.

Szabó szerint az sem az észszerű működés jele, hogy a BKV augusztus elején kötött szerződést trolibuszok légkondicionálóinak szerelésére. „Információnk szerint a GST trolibuszokra augusztus elején kötöttek szerződést a klímaberendezés javítására. Ha ez igaz, őszre-télre lehet majd használni a klímát. Csodálatos érzés lesz.”

A BKV szerint ugyanakkor nem zajlott semmiféle hajtóvadászat, és visszautasítják Szabó István erre vonatkozó megjegyzését – bár azt ők is elismerik, hogy próbálták azonosítani a kérdéses buszt, amelyen a fotó készült. 

„A BKV Zrt. illetékes szakterülete valóban próbálta megtudni, hogy melyik konkrét autóbuszon fordulhatott elő az eset, mivel a nyári kánikula alatt számos észrevétel érkezett az autóbuszok klímaberendezéseinek nem megfelelő működésével kapcsolatban\" - közölték a cikkre reagálva. A levélből az is kiderült, hogy a probléma egy új típusú járművet érintett, a társaság pedig kifogásolta, hogy dolgozójuk – ahelyett, hogy a műszaki szolgálatnak jelezte volna a meghibásodást - inkább egy közösségi oldalra posztolta ki a forróságról tanúskodó képet.

A BKV szerint az utasokat kényelmének biztosításán túl azért is mindent megtesznek, hogy alkalmazottjaik számára a rendkívüli hőségben elviselhetőbb legyen a munkavégzés.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.