Hajtóvadászat indult a hőségre figyelmeztető BKV-sofőr ellen

Nagy erőkkel keresik a BKV-nál azt a buszsofőrt, aki 45,3 fokot mért vezetőfülkéjében, és ezt még nyilvánosságra is hozta – írja a Népszava.

MN
2017. 08. 17. 6:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elszántan keresik a BKV-nál azt a dolgozót, aki 45,3 fokos hőséget dokumentált egy Modulo típusú buszon: az illető egy olyan járművet vezetett, amin elektromos hiba miatt nem működött a klímaberendezés, mégis forgalomba állították, állítja a Népszava.

A lap – amely közölte is a hőmérőről a fotót – úgy tudja, hogy nem csak egy busznál tapasztaltak hasonló problémát. Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke nyilatkozatában elfogadhatatlannak nevezte a BKV belső hajtóvadászatát.

„Egyes munkáltatók a problémák megoldása helyet Columbo és Derrick közös gyerekét játszva egyfolytában nyomoznak, vajon ki készítette a fotót. Ahelyett, hogy energiájukat inkább a munkára összpontosítanák” – fogalmazott.

Szabó szerint az sem az észszerű működés jele, hogy a BKV augusztus elején kötött szerződést trolibuszok légkondicionálóinak szerelésére. „Információnk szerint a GST trolibuszokra augusztus elején kötöttek szerződést a klímaberendezés javítására. Ha ez igaz, őszre-télre lehet majd használni a klímát. Csodálatos érzés lesz.”

A BKV szerint ugyanakkor nem zajlott semmiféle hajtóvadászat, és visszautasítják Szabó István erre vonatkozó megjegyzését – bár azt ők is elismerik, hogy próbálták azonosítani a kérdéses buszt, amelyen a fotó készült. 

„A BKV Zrt. illetékes szakterülete valóban próbálta megtudni, hogy melyik konkrét autóbuszon fordulhatott elő az eset, mivel a nyári kánikula alatt számos észrevétel érkezett az autóbuszok klímaberendezéseinek nem megfelelő működésével kapcsolatban" - közölték a cikkre reagálva. A levélből az is kiderült, hogy a probléma egy új típusú járművet érintett, a társaság pedig kifogásolta, hogy dolgozójuk – ahelyett, hogy a műszaki szolgálatnak jelezte volna a meghibásodást - inkább egy közösségi oldalra posztolta ki a forróságról tanúskodó képet.

A BKV szerint az utasokat kényelmének biztosításán túl azért is mindent megtesznek, hogy alkalmazottjaik számára a rendkívüli hőségben elviselhetőbb legyen a munkavégzés.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.