Hőség, párás és elhasználódott levegő – ezt tapasztalhatja a legnagyobb meleg idején az, aki a hármas metró felújított kocsijaira száll fel. A járműveket Budapest vezetése ugyanis klímaberendezés nélkül rendelte meg, az elviselhető közérzetről a mennyezetre szerelt ventilátorok igyekeznek tenni, ám a tapasztalat azt mutatja, hogy ez kevés.
A Közlekedő Tömeg nevű utas-érdekvédelmi szervezet most azt kéri nyílt levelében Tarlós István főpolgármestertől, hogy a felújított szerelvények sorozatos üzemzavarai miatt az orosz gyártótól bezsebelt kötbért – ez kétmilliárd forint körüli összeget jelent – költsék a járművek klímával történő felszerelésére.
Szerintük „a klímaberendezések beszerelési költségének jelentős hányada fedezhető” lenne az összegből, a maradékot ki lehetne pótolni, mivel úgy látják, ez nem túl nagy ár azért, hogy napi félmillió utas a következő 30 évben normális körülmények között utazhasson. Hozzá kell tenni: a már elkészült járműveket át kellene alakítani, az újabbak viszont már eleve így érkezhetnének, igaz, ez jókora csúszást eredményezne.
A hármas metró egyébként az ország messze legforgalmasabb „vasútvonala”.