A Sziget ezúttal is látványos end show-val, Dimitri Vegas és Like Mike tűzijátékkal körített DJ-koncertjével ért véget.
„Az idén két telt házas napunk volt: a nyitó mínusz egyedik nap, amikor Pink lépett fel, illetve a szombat, amikor Macklemore és Ryan Lewis volt a fő attrakció a nagyszínpadon. A várható 450 ezres összlátogatószám tízszázalékos csökkenést mutat a tavalyi rekordadathoz, a 496 ezerhez képest” – mondta kedden este Kádár Tamás cégvezető.
Hozzátette: a csökkenés ellenére bíznak abban, hogy az idén is több száz milliós bevétellel zár a Sziget Kft. Kiemelte, hogy bár néhány tervezett előadót nem tudtak elhozni a fesztiválra, a koncertek körül minden rendben volt, „ha csak nem számítjuk, hogy Macklemore-t a fellépése után a veseköveivel kórházba kellett szállítani”.
„Pink koncertje egészen különleges volt, és kiemelném PJ Harvey fellépését is, hiszen a brit énekesnő első magyarországi koncertjét adta. A nem zenei programok közül hatalmas sikere volt a cirkusz lenyűgöző, látványos éjféli előadásainak, meg kell említenem a Magic Mirror-sátorban az ausztrál Limbo társulat artista-varietészerű produkcióját, valamint az Art of Freedom-pályázatban megvalósuló belga tervet is, amelyben egy vécéajtón keresztül lehetett belépni egy házibuliba” – mondta Kádár Tamás.
Hangsúlyozta, hogy problémák és zavarok nélkül zajlott le a jubileumi fesztivál, kevesebb bűncselekmény és baleset történt, mint korábban. „A személyes azonosításra épülő, modern beléptetési rendszer komoly előnye, hogy visszatartja, aki rossz szándékkal jönne a Szigetre, másrészt a fesztivál területén is sokkal könnyebbé teszi a felderítést.” Az idén mintegy ezer ember látott el biztonsági feladatokat.
Gerendai Károly fő szervező az MTI-nek elmondta: olyan programot szeretett volna az idei Szigetre, amelyben kiegyenlítetten „Sziget-kompatibilis”, izgalmas zenekarok vannak, nem pedig egy-egy kiemelkedő név.
„Nehéz kezelni azt a helyzetet, hogy folyamatosan mennek felfelé a világsztárok fellépti díjai, miközben a jegyárakból, illetve az egyéb bevételekből egyre nehezebb azokat kompenzálni. Bár kellenek a sztárok, én abban hiszek, hogy a Sziget esetében a brandnek, az ahhoz kapcsolódó élménynek kell bevonzania a látogatókat. Az elmúlt években a fesztivál abban tudott fejlődni, hogy a zene mellett az egyéb programok nagyon erősek” – fejtette ki Gerendai Károly.