Aláírták a szerződést a 3-as metró északi szakaszának felújításáról

Az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd, az alagúti munkákra 47,8 milliárd forint.

MN
2017. 09. 04. 10:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Aláírták a 3-as metróvonal északi – Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti – szakaszának megállóira és az alagút felújítására vonatkozó vállalkozói szerződéseket hétfőn Budapesten a BKV és a Strabag Építőipari Zrt., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. képviselői.

Tarlós István főpolgármester az MTI tudósítása szerint közölte: az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. Az állomások esetében a műszaki átadás-átvétel megkezdésének határideje 2018. október 31., az alagút esetében 2020. július 24.

Az állomások felújítására vonatkozó, a Strabag Építőipari Zrt.-vel megkötött szerződés szerint az állomások műszaki átadás-átvételének lezárása, a forgalomba helyezés határideje 2018. november 30., a végső átadás-átvételé pedig 2018. december 30.

Az alagúti, vágányépítési munkákra, a biztosítóberendezés felújítására, a vasúti távközlési, központi diszpécserrendszerek korszerűsítésére vonatkozó, a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel megkötött szerződés szerint a valamennyi munkára vonatkozó végső átadás-átvátel határideje 2020. augusztus 24.

A szerződéseket Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója, a Strabag Építőipari Zrt. részéről Márkus György és Fövényi Gábor igazgatósági tagok, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. részéről Völgyesi Zsolt Károly ügyvezető és Horváth Róbert műszaki igazgató írta alá.

A főpolgármester kijelentette: „a 25 éve aktuális felújítást elkezdjük”.

Közölte, a most aláírt szerződésekkel érintett munkák összetettek, azoknak vannak felszíni fázisai is, a kivitelezési munkák napokon belül megkezdődnek. A főváros önerőből biztosítják a metrópótláshoz szükséges buszokat az északi szakasz munkálataihoz – tette hozzá Tarlós István.

A sajtóban az elmúlt egy-két hétben megjelent egyes írásokra reagálva „kétségbeesett ostobaságnak” nevezte, hogy megkezdendő munkáknak ne lenne meg a fedezete. Rámutatott, hogy hatályos a kormánnyal kötött 137,5 milliárd forintos támogatási szerződés.

Az állomások akadálymentesítéséről szólva Tarlós István elmondta: annak örülnének a legjobban, ha minden állomáson a legmagasabb szintű akadálymentesítést tudnának megvalósítani, de annyit csinálnak meg, amennyi forrásuk van erre. A főpolgármester azt mondta: a kérdés úgy merül fel, ha most a legmodernebb, legteljesebb körű akadálymentesítést nem tudják biztosítani, akkor „jelentkezzen az, aki azt mondja, hogy akkor maradjon el a 3-as metró felújítása”.

Tarlós István az ígérte: a lehetőségük, a mozgásterük végső határáig elmennek az akadálymentesítésben. Ugyanakkor ha nem lesz teljes körű az akadálymentesítés, akkor sem tudunk lemondani a 3-as metró felújításáról – fűzte hozzá.

A főpolgármester közölte, hogy az északi szakaszon lifteket építenek az Újpest-Központ, az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca és a Forgách utca állomásokon. Az Árpád híd állomásnál már van lift, egyedül a Dózsa György úti állomáson nem lesznek liftek, de a meglévő lépcsők mellé mozgólépcsőket építtetnek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.