Aláírták a szerződést a 3-as metró északi szakaszának felújításáról

Az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd, az alagúti munkákra 47,8 milliárd forint.

MN
2017. 09. 04. 10:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Aláírták a 3-as metróvonal északi – Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti – szakaszának megállóira és az alagút felújítására vonatkozó vállalkozói szerződéseket hétfőn Budapesten a BKV és a Strabag Építőipari Zrt., valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. képviselői.

Tarlós István főpolgármester az MTI tudósítása szerint közölte: az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. Az állomások esetében a műszaki átadás-átvétel megkezdésének határideje 2018. október 31., az alagút esetében 2020. július 24.

Az állomások felújítására vonatkozó, a Strabag Építőipari Zrt.-vel megkötött szerződés szerint az állomások műszaki átadás-átvételének lezárása, a forgalomba helyezés határideje 2018. november 30., a végső átadás-átvételé pedig 2018. december 30.

Az alagúti, vágányépítési munkákra, a biztosítóberendezés felújítására, a vasúti távközlési, központi diszpécserrendszerek korszerűsítésére vonatkozó, a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel megkötött szerződés szerint a valamennyi munkára vonatkozó végső átadás-átvátel határideje 2020. augusztus 24.

A szerződéseket Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója, a Strabag Építőipari Zrt. részéről Márkus György és Fövényi Gábor igazgatósági tagok, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. részéről Völgyesi Zsolt Károly ügyvezető és Horváth Róbert műszaki igazgató írta alá.

A főpolgármester kijelentette: „a 25 éve aktuális felújítást elkezdjük”.

Közölte, a most aláírt szerződésekkel érintett munkák összetettek, azoknak vannak felszíni fázisai is, a kivitelezési munkák napokon belül megkezdődnek. A főváros önerőből biztosítják a metrópótláshoz szükséges buszokat az északi szakasz munkálataihoz – tette hozzá Tarlós István.

A sajtóban az elmúlt egy-két hétben megjelent egyes írásokra reagálva „kétségbeesett ostobaságnak” nevezte, hogy megkezdendő munkáknak ne lenne meg a fedezete. Rámutatott, hogy hatályos a kormánnyal kötött 137,5 milliárd forintos támogatási szerződés.

Az állomások akadálymentesítéséről szólva Tarlós István elmondta: annak örülnének a legjobban, ha minden állomáson a legmagasabb szintű akadálymentesítést tudnának megvalósítani, de annyit csinálnak meg, amennyi forrásuk van erre. A főpolgármester azt mondta: a kérdés úgy merül fel, ha most a legmodernebb, legteljesebb körű akadálymentesítést nem tudják biztosítani, akkor „jelentkezzen az, aki azt mondja, hogy akkor maradjon el a 3-as metró felújítása”.

Tarlós István az ígérte: a lehetőségük, a mozgásterük végső határáig elmennek az akadálymentesítésben. Ugyanakkor ha nem lesz teljes körű az akadálymentesítés, akkor sem tudunk lemondani a 3-as metró felújításáról – fűzte hozzá.

A főpolgármester közölte, hogy az északi szakaszon lifteket építenek az Újpest-Központ, az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca és a Forgách utca állomásokon. Az Árpád híd állomásnál már van lift, egyedül a Dózsa György úti állomáson nem lesznek liftek, de a meglévő lépcsők mellé mozgólépcsőket építtetnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.