Egyelőre elmaradt a káosz, megkezdődött az M3-as metró felújítása

Hétfő reggel igazán élesben indul a felújítás miatti metrópótlás. Munkatársaink a helyszínről tudósítanak.

MN
2017. 11. 06. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a hétvégén már megkezdődött a 3-as metróvonal felújítása, igazán csak hétfő kora reggeltől érezhető Budapesten a vonal lezárásának hatása. A hétköznapokon több mint félmillió utast szállító 3-as metró hétfőtől munkanapokon az első hajnali járatindulástól 20.30-ig csak rövidített útvonalon, Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, utóbbi állomás és Újpest között pótlóbuszok járnak. Este fél kilenc után a teljes vonalon leáll a metró, pótlóbuszok közlekednek Újpesttől Kőbánya-Kispestig, akárcsak szombaton és vasárnap egész nap. 

Munkatársunk szerint reggel hét körül az Árpád híd pesti hídfőjénél – a hétfő reggeli átlaghoz képest – jó tempóban lehetett haladni, a várt közlekedési dugó egyelőre elmaradt. A metrópótló buszok jó tempóban követik egymást, a megállóban nem torlódtak fel az emberek. A buszok tele vannak, de nem zsúfoltak.

Hasonló helyzetről számolt be kollégánk a legfontosabb átszállási pontról, a Lehel térről. A buszok sűrűn érkeznek, akár kettő-három is egyszerre, így nincs tülekedés, mert az utasok látják, hogy jön a következő. Munkatársunk szerint az utasok fegyelmezettek, és sok a BKK-s alkalmazott is, aki eligazítja az utasokat. 

A helyszínen lévő rendőrök azt mondták, egyelőre nem kellett intézkedniük. A BKK-sok szerint a hétvégén volt probléma, mert egyes autósok megszokásból oda parkoltak, ahová most már nem szabad.

Egyedül a 14-es villamosokon tapasztalható tumultus. A járat észszerű alternatívája a metrópótló buszoknak Újpest és a Lehel tér közt, de már korán reggel is nagyon zsúfolt volt. Hasonló tumultus tapasztalható az 1-es villamos vonalán, amely észak–déli irányban szintén logikus kiváltója a metrónak. BKK-s forrásból úgy tudjuk, délután az Árpád hídnál várható még tumultus.

Kollégánk reggel 8.35 és 9.00 között az Árpád hídnál várakozott, és stopperrel mérte a Lehel tér irányába induló buszokat. Átlagosan 30–50 másodpercenként indulnak buszok, komolyabb torlódás nem volt. Szerinte az egyik probléma az, hogy amikor valahol piros lámpát kapnak a Váci úton a buszok, akkor torlódás alakul ki, és volt olyan, hogy négy és fél perc is volt két busz között (ekkor már torlódott a tömeg a megállóban). Viszont utána egyszerre öt busz érkezett 40 másodpercen belül, s az utolsó szinte üresen ment tovább.

Újpest-Városkapunál – ahol reggel szintén folyamatos volt a metrópótló buszok haladása – reggel fél nyolctól Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője, majd Juhász Péter, az Együtt elnöke tartott sajtótájékoztatót. Azt az ellenzéki politikusok sem vitatták, hogy hétfőn reggel zökkenőmentesen indult a metrópótlás, de azt kérdezték: vajon mi lesz később?

A teljes felújítás három évig tart, ami nagyon hosszú idő – mondta Juhász, aki szerint az igazi probléma, hogy egy korszerűtlenül felújított metrót kapnak vissza a budapestiek. Úgy fogalmazott: „Retró metró a retró főpolgármestertől.” Az ellenzéki politikus szerint az is kérdés, milyen fennakadásokat okoz máshol a metrópótláshoz használt buszok hiánya.

A BKK szerint a 3-as metró érintett állomásaitól a pótlóbuszok a csúcsidőben átlagosan 45 másodpercenként indulnak. A menetrend szerint egy teljes forduló – Újpesttől Kőbánya-Kispestig – 47 perc, de a Közlekedő Tömeg Egyesület tapasztalatai szerint ezt nem lehet tartani, valójában legalább 57–60 perc a teljes út, és már az első hétvégén rendszeresen 8–10 percenként, összetorlódva jártak a buszok, ami késéseket és zsúfoltságot okozott.

Ha saját tapasztalata, esetleg fényképe vagy videója van a metrópótlásról, ossza meg velünk, és küldje el nekünk a [email protected] címre! 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.