A hétvégén indult metrófelújítás a Váci úti irodaházak százezernél is több dolgozóját, valamint a bérlőket is komolyan érinti. A Világgazdaság megkereste a JLL nemzetközi ingatlanpiaci tanácsadó cég kutatási vezetőjét, Tuza Ritát, aki elmondta, hogy a jelenleg építés alatt álló ingatlanok 36 százaléka ezen a területen található, melyeknek csaknem fele a metrófelújítás tervezett befejezése után készül csak el.
Mint tudjuk, az érintett szakaszon körülbelül negyedórával nő meg az utazás időtartama, a a kellemetlenség kompenzálására a bérbeadók eddig nem álltak elő kedvezményekkel az előbérleteket aláírók számára. A szakértő szerint a munkáltatók részéről, a dolgozók dolgát megkönnyítendő érdemes lenne bevezetni a rugalmasabb munkaidőt. Kalmár Zoltán, az Iroda.hu vezetője kiemelte, hogy a nehezített munkahelyre jutás a teljesítményre is befolyással lehet. Borbély Gábor, a CBRE elemzési vezetője azt is hozzátette a bérlők alkupozíciójára vonatkozóan, hogy a metrófelújításon túl a jövő nyártól sorozatosan piacra lépő új irodaházak árversenye jelenthet lényeges változást a bérleti díjakban.
Más típusú kellemetlenség lehet, hogy noha a pótlóbuszok újak, a sűrű járatszám és az elhúzódó időtartam miatt a megnövekedett forgalmú útvonalak közvetlen közelének nitrogén-dioxid, illetve kisméretű aeroszol (PM10) szennyezettsége növekszik – közölte megkeresésünkre az Országos Meteorológiai Szolgálat Levegőtisztaság-védelmi Referencia Központja, ugyanakkor hozzátették, hogy konkrét számításokat még nem végeztek.