Már eddig is százával érkeztek a reklamációk a Magyar Államkincstárhoz a novemberi nyugdíj-kifizetésekkel kapcsolatban, pedig a java még hátravan. Hiszen csak a banki utalások történtek meg, a postai kézbesítések szerdától indulnak. Lapunkhoz is számos olyan panasz jutott el, amik arra utalnak, valami nem stimmel a kormány által beígért nagy novemberi pénzesővel (nyugdíjkorrekcióval és nyugdíjprémiummal) kapcsolatban. Némelyik panasz egyenesen arról szól, hogy sem a korrekció, sem a prémium összege nem jelent meg a számlán, többen pedig sokkal nagyobb összegre számítottak, de olyan is volt, aki lapunktól tudta meg, hogy aki idén ment nyugdíjba, az nem kap egy fillér pluszpénzt sem.
Az államkincstár szerint ugyanakkor nincs semmi probléma a kifizetésekkel. „Határidőben, a novemberi nyugdíjak utalásával egy időben kiküldtük az egyszeri nyugdíj-kiegészítést, a nyugdíjprémiumot, illetve az egyszeri juttatás összegét is” – közölték. Az eddig beérkezett több száz reklamációt – amelyek zömében a kiutalt összeg pontosságát vonták kétségbe – folyamatosan vizsgálják, de állításuk szerint eddig egyetlen esetben sem bukkantak arra, hogy késedelmes, illetve helytelen összegű kiutalás történt volna. Az esetek többségében a 80 ezer forint fölötti juttatásban részesülő nyugdíjasok reklamálják a nyugdíjprémium összegét, amelyet 12 ezer forintban maximáltak – közölték.
Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára korábban annyit ismert el, hogy lehetnek egyedi hibák. – Természetesen minden ügy egyedi, és hogyha bárkinek bármilyen problémája van, azt mindig ki kell vizsgálni, és jelezni is kell. Ha hiba történt, akkor meg is kell kapniuk ezeknek az embereknek a pénzüket – nyilatkozta. Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért, valamint nemzetközi ügyekért felelős államtitkára pedig az állami rádiónak úgy fogalmazott: 2,7 millió ember örülhet annak, hogy a szokásosnál nagyobb összeg érkezik a számlájára.