A miniszterelnök édesapjának, id. Orbán Győzőnek a cége lehet a dél-balatoni vasútvonal felújításának egyik beszállítója: a Direkt36 építőipari források alapján azt írta, a másfél éve tartó, több mint 72 milliárd forintos beruházás egyes szakaszaihoz használt zúzott követ az Orbán család gánti bányájából szállítják. Ezt a portálnak több, az építkezésen dolgozó munkás is megerősítette, a hivatalos megkeresést azonban üzleti titokra hivatkozva megtagadta a beruházást vezető cég. A Szántód és Balatonszentgyörgy közötti, 53 kilométeres szakasz felújítását egyébként olyan konzorcium nyerte, amelynek tagjai már korábban is dolgoztak együtt Orbán-cégekkel.
A Lánchíd Rádióban csütörtök reggel Steinmetz Ádám, a Jobbik országgyűlési képviselőjelöltje azt mondta, hogy a dél-balatoni vasútvonallal kapcsolatban sem kérdezték meg a helyiek véleményét. „Bizonyos ügyekben nemzeti konzultálunk”, más kérdésekben az emberek véleménye nem számít – jelentette ki. Kiemelte, hogy közpénzről és EU-s pénzről van szó, ily módon pedig nemcsak a fővállalkozó, hanem a beszállító is közvetlenül részesül e pénzekből. A Déli-part 2016 Konzorciumnak az egyik tagja az R-Kord Építőipari Kft., amely Mészáros Lőrinc tulajdonában van, tehát a felcsúti polgármester azért itt is megjelenik – mondta.
Kitért arra is, hogy esetenként csak feltételezés marad egy-egy beszerzés körüli furcsaság, mert érdemi információt senki nem kap a közbeszerzésekről. Steinmetz Ádám hozzátette, hogy a Paks II. és a Budapest–Belgrád vasútvonal beruházáshoz kapcsolódó információk eleve nem nyilvánosak, de azokban az esetekben is akadozik az adatszolgáltatás, amelyeknek egyébként hozzáférhetőnek kellene lenniük.
A balatoni beruházás kapcsán néhány napja megszólalt az Együtt elnöke is. Juhász Péter úgy vélekedett, egyértelmű az összefüggés a miniszterelnök családjának vagyonosodása és az állami pénzek költése között. Ezt felháborítónak tartja, és azt követeli Orbán Viktortól, hogy adjon számot arról, mennyi pénz folyt be édesapja és a veje cégeihez állami megrendelésekből.