Néhány hete megjelent az első villamos, hogy birtokba vegye új pihenőhelyét az új budafoki kocsiszínben. Ám a kocsiszínbe nem férnek be a villamosok – írja az Újbuda másként blog. A beszámoló szerint a problémát az okozza, hogy az új felsővezeték-tartó oszlopokat sikerült a szerelvények útjába építeni.
Az Index azt írja, hogy egy BKV-közeli forrásuk részben megerősítette a történteket. Mint mondta, a remíznél van egy rossz helyen lévő oszlop, emiatt az egyik, a Forgalmi utcával párhuzamos, rövid vágányra nem lehet bemenni. A kivitelező szúrta el, most jöttek rá, az oszlopot át fogják helyezni. A portál szerint amúgy sem halad valami fényesen a munka, a BKV gyenge kézzel fogja a kivitelezőt (Strabag Építő Kft.), a Strabag-CAF együttműködés se megy a legjobban, és a használatbavételi engedéllyel is vacakolnak. Ennek ellenére valószínűleg januárban indulhat a Tátra villamosok, februárban meg a CAF villamosok üzeme.
A vállalkozási szerződés alapján a kivitelezési munkák 2016 júliusában kezdődtek, és az eredeti tervek szerint 2017 közepéig-végéig tartanak majd. Az 5,7 milliárd forintos beruházást 99,44 százalékban az Európai Unió és 0,56 százalékban a Magyar Állam finanszírozza.
Frissítés:
Az ügyben megkerestük a BKK-t is, válaszuk szerint valóban rossz helyen van az oszlop, de december közepére kiváltják két újjal. Amúgy pedig még tart a kivitelezés, nem történt meg az átadás.
Íme a BKK közleménye:
„A Budafok kocsiszín kivitelezése a kiadott és jóváhagyott kiviteli tervek szerint történt. A felsővezeték-oszlopok elhelyezése és a felsővezeték-rendszer kiépítése után volt csak látható, hogy egy – a felelősség szempontjából jelenleg a BKK által vizsgált – hiba miatt, a Forgalmi utca oldalán lévő 17-18-as vágányok között felállított oszlop, mely az ív után lévő egyenesben van, akadályozza a villamos elfordulását.
Tekintettel a terület teljes beépítettségére, az akadályt jelentő oszlop csak két másik oszloppal váltható ki. Az új oszlopok helyének kijelölése és azok alapozása már megtörtént. A beton kellő szilárdságának elérése után kerülhet sor az oszlopok beemelésére és a felsővezeték átterhelésére. Mindez december közepéig megvalósul.
Így valótlanok azok az állítások, amelyek szerint »használhatatlan az új BKK remíz«. Egyelőre tart a kivitelezés, a tévesen megjelent információkkal ellentétben nem történt meg a kocsiszín átadása, a hibajavítás még a műszaki átadás előtt befejeződik, tehát ez semmilyen hatással sincs a kocsiszín jövőbeni üzemeltetésére.”