Mégis mosolyog majd a plakátokról Karácsony Gergely?

Tízmilliós megtekintést szeretnének elérni kampányfilmjeikkel a szocialisták.

Katona Mariann
2018. 02. 22. 11:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meggondolta magát az MSZP és a Párbeszéd, mégis vásárolnának óriásplakátokat a kampányra – ezt egy délelőtti háttérbeszélgetésen jelentették be. Korábban már kaptak ajánlatot a Mészáros Lőrinc és Andy Vajna érdekeltségi köréhez sorolható Odex nevű cégtől, ők azok, akik a leendő bérlők és a plakáthelyek tulajdonosai között közvetítenek. Habár először nem akarták elfogadni egy Fidesz-közeli társaság ajánlatát, vélhetően hatott rájuk, hogy az LMP ezt megtette, ráadásul a Jobbik is előállt már a minden eddiginél nagyobb plakátkampányával. Az MSZP és a Párbeszéd 800 óriásplakátot és 200 úgynevezett citylight-ot bérelne, persze, ha az Odex ajánlata még áll számukra.

Döntésükben az is közrejátszhatott, hogy még a saját szavazóik, illetve a baloldali érzelmű választók számára is át kell adni az üzenetet: Karácsony Gergely, akit rendre a legnépszerűbb ellenzéki politikusként aposztrofálnak, az MSZP-vel együtt indul a választásokon. A tapasztalataik szerint ugyanis azok, akik nem a klasszikus „hardcore” politikafogyasztók, nem feltétlenül vannak ezzel tisztában. Márpedig egy ilyen üzenet eljuttatásának a legegyszerűbb módja az óriásplakát, azzal ugyanis akarva-akaratlanul találkozik mindenki.

A két párt egyébként úgy készül, hogy a már hivatalosan is dübörgő kampányban egyszerre használják majd a XIX. és XXI. századi technikákat: kopogtatnak az ajtókon, illetve elárasztják a közösségi médiát. Utóbbihoz tartozik, hogy már bemutatták három rövid kampányfilmjüket, ezekből lesz még jó néhány. Sőt, a Fidesz világát kifigurázó, alapvetően negatív kampányként értelmezhető kis videóknak lesz második része is, ahol Karácsony Gergely fogja elmagyarázni, ők mit tennének a Fidesz helyett az adott területen, legyen az az egészségügy, az oktatás, vagy éppen a kivándorlás.

A pártok kreatív szakemberei 10 millió feletti megtekintést szeretnének elérni a filmekkel, és azt, hogy azok lényegében vírusként terjedjenek a közösségi médiában. Ennek érdekében több tízmillió forintot fognak erre költeni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.