Most épp a sorosozás hiányában látják hódmezővásárhelyi kudarc okát

A Nézőpont Intézet belső elemzéséből kiderült, mi vezethetett káoszhoz a kormányzati kommunikációban.

MN
2018. 03. 02. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Helyi eredményekre és fejlesztésekre építette kampánystratégiáját a Fidesz a kudarccal végződött hódmezővásárhelyi választás előtt, Soros nevét viszont szinte ki se ejtették – ez derült ki a kormányközeli Nézőpont Intézet által a Fidesz számára elkészített titkos kampányösszesítőből, a dokumentumról az Atv.hu számolt be. A portál úgy tudja: a kormánypárt kampánystábjának a tanulmány miatt alakult ki az az álláspontja, hogy az esélyek kedvezőbbek lettek volna, ha a helyiek bevetik a menekülttémát is. Ez pedig némileg magyarázatot adhat arra, hogy a Fidesz a vasárnapi kudarc után végül miért nem szakított az országos sorosozással.

Az utóbbi időben ugyanis némiképp káosz uralta Soros György emlegetésével kapcsolatban a kormányzati kommunikációt. Mint megírtuk, kedden a Fidesz pártközpontja utasítást adott politikusainak arról, hogy a képviselők Facebook-felületeire semmilyen negatív, lejárató és Sorossal kapcsolatos anyag nem rakható ki.

Aki kedd reggel végignézte a kormánypárti sajtót, annak feltűnhetett: szinte varázsütésre elillant belőle Soros György neve. Csak régebbi, még a vasárnapi hódmezővásárhelyi választás előtt született cikkekben és egy-két külföldi, főleg amerikai hírben bukkant fel a név, de már szó sem volt Soros-szervezetekről. Az Atv.hu is arról értesült, hogy a sorosozásból várhatóan visszavesz a Fidesz, hétfő este pedig az Echo TV Sajtóklub című műsorában Bencsik András, a Demokrata főszerkesztője jelentette ki, hogy „abba kellene hagyni ezt az elemi iskolai szintű sorosozást”.

Ennek némiképp ellentmondóan hatott, hogy például a Fidesz a kampányvideójában, Orbán Viktor a pénteki rádióinterjújában, Németh Szilárd pedig a nemzetbiztonsági bizottság szerdai ülésén sorosozott.

Az Atv.hu által idézett dokumentum szerint egyébként a Fidesz stábja a hódmezővásárhelyi kampány legintenzívebb két hónapjában, január elejétől a választás napjáig többfajta üzenetcsoporttal operált. A kampány szinte kizárólag a lokális eredményekre helyezte a hangsúlyt: a helyi – hódmezővásárhelyi, szegedi, Csongrád megyei – média tudósításai alapján a kormánypárt több mint százötven témát, üzenetet „küldött el” tudatosan a választóknak, ebből közel száz foglalkozott helyi fejlesztésekkel.

Mint írják:

Az Atv.hu beszámolója alapján arra lehet következtetni, hogy a dokumentumban nem került szóba az ellenzéki pártok által támogatott Márki-Zay Péter elleni lejárató kampány: a szórólapokon például név szerint listázták azokat, akik támogatták a független indulót, Németh László plébános pedig nyíltan a fideszes polgármesterjelölt voksolására biztatott a templomban.

A hódmezővásárhelyi időközi polgármester-választáson Márki-Zay Péter a szavazatok majdnem 57,5 százalékát szerezte meg, míg a fideszes Hegedűs Zoltán 41,63 százalékot kapott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.