Most épp a sorosozás hiányában látják hódmezővásárhelyi kudarc okát

A Nézőpont Intézet belső elemzéséből kiderült, mi vezethetett káoszhoz a kormányzati kommunikációban.

MN
2018. 03. 02. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Helyi eredményekre és fejlesztésekre építette kampánystratégiáját a Fidesz a kudarccal végződött hódmezővásárhelyi választás előtt, Soros nevét viszont szinte ki se ejtették – ez derült ki a kormányközeli Nézőpont Intézet által a Fidesz számára elkészített titkos kampányösszesítőből, a dokumentumról az Atv.hu számolt be. A portál úgy tudja: a kormánypárt kampánystábjának a tanulmány miatt alakult ki az az álláspontja, hogy az esélyek kedvezőbbek lettek volna, ha a helyiek bevetik a menekülttémát is. Ez pedig némileg magyarázatot adhat arra, hogy a Fidesz a vasárnapi kudarc után végül miért nem szakított az országos sorosozással.

Az utóbbi időben ugyanis némiképp káosz uralta Soros György emlegetésével kapcsolatban a kormányzati kommunikációt. Mint megírtuk, kedden a Fidesz pártközpontja utasítást adott politikusainak arról, hogy a képviselők Facebook-felületeire semmilyen negatív, lejárató és Sorossal kapcsolatos anyag nem rakható ki.

Aki kedd reggel végignézte a kormánypárti sajtót, annak feltűnhetett: szinte varázsütésre elillant belőle Soros György neve. Csak régebbi, még a vasárnapi hódmezővásárhelyi választás előtt született cikkekben és egy-két külföldi, főleg amerikai hírben bukkant fel a név, de már szó sem volt Soros-szervezetekről. Az Atv.hu is arról értesült, hogy a sorosozásból várhatóan visszavesz a Fidesz, hétfő este pedig az Echo TV Sajtóklub című műsorában Bencsik András, a Demokrata főszerkesztője jelentette ki, hogy „abba kellene hagyni ezt az elemi iskolai szintű sorosozást”.

Ennek némiképp ellentmondóan hatott, hogy például a Fidesz a kampányvideójában, Orbán Viktor a pénteki rádióinterjújában, Németh Szilárd pedig a nemzetbiztonsági bizottság szerdai ülésén sorosozott.

Az Atv.hu által idézett dokumentum szerint egyébként a Fidesz stábja a hódmezővásárhelyi kampány legintenzívebb két hónapjában, január elejétől a választás napjáig többfajta üzenetcsoporttal operált. A kampány szinte kizárólag a lokális eredményekre helyezte a hangsúlyt: a helyi – hódmezővásárhelyi, szegedi, Csongrád megyei – média tudósításai alapján a kormánypárt több mint százötven témát, üzenetet „küldött el” tudatosan a választóknak, ebből közel száz foglalkozott helyi fejlesztésekkel.

Mint írják:

Az Atv.hu beszámolója alapján arra lehet következtetni, hogy a dokumentumban nem került szóba az ellenzéki pártok által támogatott Márki-Zay Péter elleni lejárató kampány: a szórólapokon például név szerint listázták azokat, akik támogatták a független indulót, Németh László plébános pedig nyíltan a fideszes polgármesterjelölt voksolására biztatott a templomban.

A hódmezővásárhelyi időközi polgármester-választáson Márki-Zay Péter a szavazatok majdnem 57,5 százalékát szerezte meg, míg a fideszes Hegedűs Zoltán 41,63 százalékot kapott.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.