Orbán: Lehetnek nekünk útépítési terveink, ha a migrációra kell költeni

Agyonnyomná a fejlesztéseinket, ha bevándorlóországgá válnánk – magyarázta a miniszterelnök.

MTI
2018. 03. 09. 12:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormányfő pénteken a 8-as főút Várpalotát elkerülő szakaszának átadásán úgy fogalmazott: „lehetnek nekünk terveink útépítésre, fejlesztésre, zászlóshajókra, középvárosokra, modern falvakra, ha egyébként a forrásokat Magyarország fejlesztése helyett a migrációra kell költeni”, az ugyanis rengeteg pénzbe kerül.

Minden fejlesztés pénzügyi alapjai veszélybe kerülnek, ha ráerőltetik Magyarországra azokat a brüsszeli terveket, amelyek alapján bevándorlóországgá válna – mondta Orbán Viktor, hangsúlyozva: a rendelkezésre álló forrásokat inkább olyan célokra kell fordítani, amelyek az itt élő magyarok érdekét szolgálják.

Megjegyezte, hogy például Ausztriában és Bajorországban a pénzügyi források hatalmas százalékát emészti fel „egy bevándorlóország felépítése”. Szavai szerint Magyarország nem bírná ki, hogy évi körülbelül 100 milliárd forintot fordítson egy „bevándorlóország működtetésére”.

A mintegy 28 milliárd forintból megépült elkerülő úttal kapcsolatban a miniszterelnök kiemelte: jókora adósságot törleszthetnek vele Várpalota felé, hiszen a 8-as számú főút városi szakaszán napi 20 ezer jármű dübörgött át. Kontrát Károly, a térség fideszes országgyűlési képviselője és Campanari-Talabér Márta (Fidesz–KDNP) polgármester „addig jártak a kormány nyakára”, amíg el nem érték azt, amire a várpalotaiaknak szükségük van – fogalmazott, az út mellett példaként említve tanuszoda-építést, kórházfelújítást, iskolafejlesztést, valamint a Thury-vár felújítását.

Mint mondta, reméli, sikerült megvalósítani azt a célt, hogy a várpalotaiak ezentúl úgy élvezhessék kiváló földrajzi elhelyezkedésük előnyeit, hogy közben a hátrányoktól megszabaduljanak. Ráadásul az elkerülő a várost és térségét versenyképesebbé is teszi – fűzte hozzá a kormányfő, hangsúlyozva, hogy a modern világban a versenyképesség alapja a kiváló infrastruktúra.

A mostani fejlesztés százezer ember életminőségén és rengeteg vállalkozás versenyképességén javít, az új útszakasz pedig elérhető közelségbe hozza azt a tervet, hogy a Székesfehérvár–Várpalota–Veszprém-tengely hamarosan a magyar gazdaság egyik zászlóshajója legyen – jelezte Orbán Viktor.

A miniszterelnök kifejtette azt is, hogy 2010 óta Magyarországon 670 kilométernyi új útszakasz épült hozzávetőleg 1200 milliárd forintból, 2022-ig pedig további 900 kilométernyi négysávos útszakasz készül majd el. Hozzátette, hogy emellett mintegy 4000 kilométernyi útszakasz újult meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.