„Nem nagyon hiszem, hogy öt éven belül ez generálisan megoldható. Egy biztos: itt is bekövetkezik” – mondta Tarlós István főpolgármester az Indexnek arra a kérdésre, hogy Budapesten is elképzelhető-e német mintára a dízelüzemű gépkocsik kitiltása a belvárosból. Tarlós szerint az intézkedés tervbe van véve, „de csak bizonyos türelmi idővel, és nem egyik napról a másikra”.
A német Szövetségi Közigazgatási Bíróság kedden döntött úgy, hogy ki lehet tiltani az Euro 6-os besorolásnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból Németországban azzal a céllal, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak. A döntés komoly hatással lehet a gázolajüzemű autók forgalmára, hosszabb távon akár el is tűnhet ez a technika a személyautó-iparból.
Tarlós szerint az első lépéseket a szmogriadó-rendelet módosításánál már megtették. A jogszabálynak két év múlva lép hatályba az a része, ami szerint szmogriadó idején bizonyos dízelek nem használhatók. Erre rá kell készülni, fel kell készíteni a lakosságot, vállalkozókat, jogszabályokat kell alkotni, és kommunikálni a terveket.