Több a baloldalhoz és a Jobbikhoz szorosan kötődő személy is nyert a trafikpályázaton, köztük Boldvai László MSZP-s országgyűlési képviselő kampányembere, Karsai József battonyai szocialista polgármesterhez közel álló vállalkozó, valamint a jobbikos szigethalmi önkormányzati képviselő. Boldvai szerepe annak fényében különösen érdekes, hogy a politikus április 30-ei sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a nógrádi megyeszékhelyen és annak környékén a Fidesz választókerületi elnökéhez közel álló barátok nyerték el a kiírt koncessziós pályázatok többségét.
Ezzel szemben a Nógrád megyei Bujákon Boldvai egyik közeli munkatársa, Kucsik Krisztina nyerte el a koncessziót, míg Dorogházán Boldvai egyik kampányembere üzemeltethet majd trafikot. A győztesek között feltűnik Szabó Loránd, Dombóvár korábbi szocialista, majd független polgármesterének élettársa is, aki a városban nyert el koncessziót. Roppant sikeresen pályázott Karsai József, volt MSZP-s országgyűlési képviselő ismerőse, Csizmadia Ernő is, aki Magyarbánhegyesen, Mezőhegyesen, Mezőkovácsházán, Végegyházán és Nagybánhegyesen kapott koncessziót.
Mali Zoltán, Drávapiski korábban SZDSZ-es polgármesterének a felesége Alsószentmártonban nyerte el a dohány-kiskereskedelem jogát. A XIII. kerületben a helyi ingatlangazdálkodás vezetőjének, Király Andrásnak a fia nyert el koncessziót, míg Dunakeszin két volt MSZP-s önkormányzati képviselő szerzett trafikot. Szigethalmon Bán Norbert, a Jobbik képviselője nyerte el egy dohányárusító hely koncesszióját.
A nyerteseknek még április 26-án azt üzente Mesterházy: ne tervezzenek hosszú távra, mert az MSZP 2014-es választási győzelme esetén el fogják veszíteni a koncessziós jogukat, a szocialisták ugyanis új, átlátható pályázatot írnak ki a trafikok üzemeltetésére.
Semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy politikai alapon választották volna ki a trafikpályázatok győzteseit – jelentette ki Lázár János április 29-én az eredményekkel kapcsolatos bírálatokra reagálva. Úgy fogalmazott: bár nem nézte meg a nyertesek listáját, nem tudja garantálni, hogy „minden trafikjogosultság szocialistákhoz kerüljön”, és nem tudja kizárni azt sem, hogy a győztesek között van, aki „valaha már a Fideszre szavazott”. Nem igaz, hogy helyi fideszesek döntöttek a trafikpályázatok ügyében. A multinacionális cégek lobbija, a dohánylobbi és a baloldali pártok állandó hisztériakeltő szándéka van az ügy mögött – közölte április 27-én Kocsis Máté, a Fidesz kommunikációs igazgatója.
Április 30-án az MSZP Tolnai megyei szervezete és a Jobbik is az ügyészséghez fordult a trafikpályázatok elbírálása miatt, miután Hadházy Ákos fideszes önkormányzati képviselő egy interjújában azt állította, hogy Szekszárdon politikai egyeztetésen véleményezték a trafikpályázaton induló jelöltek listáját a helyi kormánypárti képviselők. Mesterházy Attila, az MSZP elnöke azt a kérdést tette fel Németh Lászlónénak, hogyan kerülhetett a Fidesz választókerületi elnökeihez a pályázók listája, hogyan érvényesítették a pályázatok elbírálásánál az általuk megfogalmazott kéréseket. Arra is rákérdezett, tervezi-e a fejlesztési miniszter „a botrányba fulladt” trafiktender eredményeinek érvénytelenítését.
Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője ezzel kapcsolatban arról beszélt, hogy Mesterházy tévúton jár, amikor kérdéseket tesz fel a trafikpályázatokkal kapcsolatban, neki ugyanis ehelyett a Portik–Laborc-ügyre kellene válaszokat adnia. A dohányboltok ügyében Selmeczi azt mondta, a trafikok ötezer magyar család egzisztenciáját biztosítják, az pedig természetes, hogy vannak, akik kissé csalódottak: ők azok, akik nem nyertek. „Az ő csalódottságukat megértjük, de most ennyire volt lehetőség” – tette hozzá, visszautasítva azokat a vádakat, amelyek szerint politikai szempontból bírálták volna el a pályázatokat.