Becker László, a Demszky-korszak volt metróbiztosa, a 4-es metró beruházásának botrányában, az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) jelentésében is szereplő kivitelező cég, a Swietelsky alkalmazottja – ez volt a fővárosi metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport hétfői ülésének legfontosabb megállapítása. A szakember ugyanis „aktuálpolitikiai okokra” hivatkozva nem jelent meg a tanácskozáson annak ellenére, hogy a 4-es vonal állomásainak zömét építő osztrák tulajdonosi hátterű cégnél használt e-mail címén is visszajelzett Borbély Lénárdnak, a Fővárosi Közgyűlés által megbízott testület fideszes elnökének.
Távolmaradása azért is adhat okot a találgatásra, mert a munkacsoport legutóbbi ülésén Balogh Árpád, a DBR Metró Projektigazgatóság egykori vezetője arról beszélt, hogy Beckertől közvetlen utasításokat kapott, hogy mely cégekkel kössön szerződéseket közbeszerzés nélkül. A volt metróbiztos hallgatása annak tükrében még furcsább, hogy a 2010 utáni Fidesz–KDNP-korszakban nemcsak a Swietelsky kapta megbízások sokaságát – közöttük a Várkert Bazár, a Tüskecsarnok, a győri és dunaújvárosi sportlétesítmények, városközpontok, gyorsforgalmi és elkerülő utak kivitelezését –, de személyesen Becker László is számos kiemelt feladatot kapott. Így például Szentendre korábbi fideszes vezetése idején a volt metróbiztos vezette a mobilgát építésének projektjét, számos vidéki település csatornázását is ő maga irányította.
Borbély Lénárd a metróügyben vizsgálódó, pontosabban a több mint 400 milliárd forintos, uniós támogatású beruházásnál 167 milliárdos szabálytalan felhasználást feltáró OLAF-jelentést feldolgozni igyekvő munkacsoport ülésén kiemelte: „Egyre inkább úgy tűnik, hogy minden szál Demszky Gábor volt főpolgármesterhez, egykori pártjához, az SZDSZ-hez és az MSZP-hez vezet”. Emlékeztetett Balogh Árpád említett beszámolójára, ahol a volt vezető elmondta: amikor átvette a DBR vezetését, a szervezet alkalmatlan volt feladata ellátására, azaz a 4-es metró építésére. Hozzátette: az átmeneti időszakban külső jogi szakértőket kellett bevonni. Arra a felvetésre, hogy miért nem írtak ki közbeszerzési pályázatokat, amit az OLAF kiemelten kifogásolt ebből az időszakból, Balog Árpád korábban kiemelte: „Azt az utasítást kaptam, hogy ne legyen közbeszerzés, mert arra nincs idő. Végül a városvezetés által metróbiztosnak kinevezett Becker Lászlótól kaptam ugyancsak utasításokat arra, hogy pontosan kivel kössek szerződést.”
A munkacsoport áprilisi 10-i ülésén Borbély Lénárd mondta ki: a testület birtokában lévő dokumentumok alapján a metróbiztosnak közvetlenül két ember adhatott utasítást, nem más, mint Demszky Gábor és Hagyó Miklós. Az elnök most leszögezte: „Becker László jelölte ki azokat a cégeket, amelyekkel kapcsolatban felmerült, hogy közbeszerzés nélkül kötötték meg a szerződéseket, amelyeknek az összértéke elérhette az egymilliárd forintot. Akinek vaj van a fején, az nem áll ki a napra, és úgy látszik, a metróberuházás több szempontból több mindenkinek fialhatott.” A fideszes politikus a rövid tanácskozás végén bejelentette: a Fővárosi Közgyűlés legközelebbi ülésén kezdeményezni fogja a munkacsoport tevékenységére szabott május végi határidő meghosszabbítását. Ugyanis a következő hetekben előbb a BKV volt igazgatósági és felügyelőbizottsági tagjait szeretnék meghallgatni, majd – bár nincs illúziójuk – újra meghívnák a 4-es metró beruházásában érintett politikusokat is.