Vizes vb: ötmilliárd jut Kuna cégeinek

A Nemzetközi Úszószövetség prominenseinek is szemet szúrt már a külföldi hirdetések hiánya.

Jandó Zoltán
2017. 05. 19. 4:36
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen ötmilliárd forintért népszerűsíthetik a júliusi budapesti vizes világbajnokságot a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel baráti kapcsolatot ápoló Kuna Tibor cégei. Az már februárban eldőlt, hogy az üzletember Young and Partners Kft. nevű vállalata szervezheti a vb kommunikációjához kapcsolódó rendezvényeket összesen kétmilliárdért, a múlt héten pedig az is kiderült, hogy az általános kommunikációra szánt pénz is a Fidesz-közeli vállalkozónál landolhat.

A Magyar Nemzet számolt be róla, hogy az erre kiírt tender eredményét ugyan még nem hozták nyilvánosságra, de a munka már megkezdődött, és a partnerekkel Kuna másik ügynöksége, a Trinity International Communications Kft. tartja a kapcsolatot. A megbízást a világbajnokság szervezésén dolgozó Bp2017 Nonprofit Kft.-nél megerősítették, ám ekkor a szerződés értékét még nem árulták el. Most ez is kiderült: a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül megvalósított közbeszerzéseket összesítő hirdetmény alapján hárommilliárd forintot költhet a rendezvény kommunikációjára a Trinity.

A hatalmas büdzsét látva (ez az első negyedéves állami kommunikációs költés nyolcada) elég furcsa, hogy az ügynökség nem kapkodta el a kampány megindítását. Bár a szerződést már február végén megkötötték, áprilisban több, szervezésre rálátó forrásunk is arra panaszkodott, hogy a promóció területén egyelőre lényegében semmi nem történt. A kampány végül látványosan a hónap végén indult meg a vb imázsfilmjének bemutatásával, majd a kormányközeli sajtótermékeket is elárasztották a hirdetés alapján készített kreatívok (reklámtervek). Ez azonban még mindig kevés, főleg úgy, hogy a kései indulás miatt szűk két és fél hónap alatt kellene elkölteni a hárommilliárdot.

Hogy ezt miként kívánják megvalósítani, egyelőre nem egyértelmű. A Bp2017 Kft.-nél a további tervekről mindössze annyit mondtak lapunk kérdésére, hogy ma indul egy vb-t népszerűsítő utazó show, a későbbi elképzelésekre vonatkozó kérdéseinkre azonban lapzártánkig nem érkezett válasz.

Ahogy arra sem, hogy mikor kezdődhet, vagy megkezdődött-e már egyáltalán a nemzetközi kampány. Utóbbiról április végén kérdésünkre a szervezőcégnél azt írták: „a következő időszakban indul”, de közelebbit nem árultak el, az elmúlt napokban pedig lapunknak többen is úgy fogalmaztak, hogy ha történtek is lépések a vb határokon túli hirdetésére, azok egész biztosan nem voltak látványosak.

A nemzetközi hirdetések hiánya az elmúlt hetekben állítólag a Nemzetközi Úszószövetség (FINA) prominenseinek is szemet szúrt már, annak ellenére, hogy értesüléseink szerint a szervezethez – amelynél leginkább Gyárfás Tamás, a hazai szövetség januárban leváltott elnöke képviseli a magyar felet – a hazai kritikák nem jutnak el. Lausanne-ban nem téma sem a késés, sem az elszálló költségvetés, sőt, a FINA-ban kifejezetten jó véleménnyel vannak a magyar szervezőkről. Több forrásból is azt hallottuk, hogy mivel a korábbi hazai rendezésű tornákkal elégedettek voltak, most is arra számítanak, minden idők egyik legjobb világbajnoksága lesz a júliusi. A külföldi promóció késését azonban ők sem tudták hova tenni.

Az biztos, hogy a MÁV-nak lesz olyan mozdonya, amely magára ölti a FINA-logót, ahogy egy ideje már a Főtaxi járművein is feltűnik az esemény két kabalafigurája. Ezek azonban függetlenek a Trinity megbízásától.

Sorozat

Többrészes sorozatot forgathat Magyarországról a vizes világbajnokság kapcsán a CNN – jelezte lapunknak Borsa Miklós, a Bp2017 Nonprofit Kft. szóvivője. Az amerikai hírcsatorna állítólag magától jelentkezett a magyar félnél, és a Magyar Turisztikai Ügynökséggel állnak kapcsolatban. Korábban az Index.hu arról írt: a CNN 200 millió forintot kér azért, hogy bejelentkezzen az esemény megnyitójáról, amire összesen négymilliárd forint mehet el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.