Az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára csütörtökön a zánkai Erzsébet-táborban hangsúlyozta: idén mintegy 130 ezren vehetnek részt az Erzsébet-táborok programjain, ebből a nyári zánkai ottalvós táborokban csaknem 30 ezren kapcsolódhattak ki a szünidőben.
Az ez évtől biztosított ingyenes vasúti utazás lehetőségét a táborozók közül több mint 12 ezren vették igénybe – tette hozzá.
Az államtitkár emlékeztetett: ez az Erzsébet-táborok nyolcadik évadja. Vasárnaptól péntekig ottalvós táboroknak adott otthont a zánkai Erzsébet-tábor, hétvégére pedig családi Erzsébet-táborokat szerveztek, amelyekben a tavalyihoz képest kétszer annyi, kétezer család üdülhetett tíz turnusban Zánkán. Emellett idén diabéteszes gyerekek számára is kínáltak üdülési lehetőséget, ügyelve biztonságos nyaralásukra.
Kormányzati forrásokból huszonhat milliárd forintot fordítanak az Erzsébet-táborok megújítására, további fejlesztési források igénybevételével pedig összességében csaknem harmincmilliárd forintból válnak modernebbé az Erzsébet-táborok – közölte. Hozzátette: idén nyáron a fonyódligeti Erzsébet-tábort nem nyitották ki, mivel ott már megkezdődtek a bontási munkálatok.
Zánkán is jobb körülmények között várják a fiatalokat jövőre. Teljesen megújul a konyha és az étterem, modernizálják a szállásépületeket, új közösségi terek jönnek létre, új kültéri játszó- és sporteszközöket telepítenek. A felújítási munkák már hétfőn megkezdődnek. Az államtitkár arról is beszélt, hogy a fejlesztési munkálatok az erdélyi ivói tábort is érintik – ismertette.
Mire elkészülnek a beruházások, a várakozások szerint az idei harmincezerről ötvenezerre nő a nyári táboroztatási kapacitás az Erzsébet-táborokban – emelte ki.
A zánkai eseményen futott ki első hivatalos útjára a felújított, Szent Imréről elnevezett sétahajó, amelynek átadása előtt Hornyák Tibor, az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány elnöke a hajó történetét mesébe illőnek nevezte. Az 1938-ban a Balatonfüredi Hajógyárban épített hajót 1944-ben felfegyverezték, majd egy év múlva a német csapatok elsüllyesztették. Renoválása után Tátika néven állt újra forgalomba átkelőhajóként, majd 1981-től sétahajóként üzemelt.