Karácsony Gergely a Fővárosi Közgyűlés napirend előtti felszólalásában ismételten azt hangoztatta, hogy minden eddiginél rosszabb anyagi feltételek mellett kell végrehajtania a koronavírus-járvány miatt újragondolt fővárosi programot. A főpolgármester szerint a főváros élhetetlen, s ennek oka a financiális problémák mellett a növekvő autóforgalom. Úgy vélekedett, hogy Budapesten az előző ciklusban annak ellenére növekedett másfélszeresére a forgalom, hogy a közösségi közlekedés sokat fejlődött. Hozzátette: közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási tervet dolgoznak ki, mivel szerinte a járvány miatt megingott a bizalom a tömegközlekedésben, és ha ezt csak az autóforgalom növekedésével ellensúlyozzák, abba Budapest berokkan. A városvezető ezzel indokolta, hogy számos olyan intézkedésről dönt a közgyűlés, amely az autósok pénztárcáját érinti, ilyen például a parkolási idősávok kitolása.
Láng Zsolt, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője szembesítette Karácsonyt azzal a ténnyel, hogy a veszélyhelyzet alatt mintegy kétszáz döntést hozott meg önhatalmúan. – Szeretném finoman hozzátenni a demokrácia, az átláthatóság és transzparencia jegyében, hogy a parlament a veszélyhelyzet alatt is működött és folyamatosan nyilvánosságot biztosított az ellenzéknek – mondta a főpolgármesternek a frakcióvezető, hozzátéve: a fővárosi ellenzék tudomásul vette, hogy egy személyben dönt a főpolgármester, ám ők is szerettek volna részt a munkában. A főpolgármester többször azt nyilatkozta, hogy mindenben egyeztetett a fővárosi Fidesz-KDNP frakcióval, ám Láng Zsolt számokkal bizonyította, hogy ez több esetben nem valósult meg. – Amikor már ismert volt az eheti közgyűlés időpontja, Karácsony még nyolc kérdésről döntött egy személyben. Köztük a költségvetési tételek zárolásáról, vagy a rendőrség beszámolójáról, amelyek egyike sem időponthoz kötött. Nem értem tehát, hogy ezeket a döntéseket miért hozta meg a főpolgármester, de az biztos, hogy nem a demokrácia jegyében tette – hívta fel a figyelmet rá Láng Zsolt. A frakcióvezető azt is kifogásolta: miközben Karácsony széles társadalmi egyeztetéseket ígért, olyan döntések születtek, ahol nem volt semmilyen párbeszéd a témában. Emlékeztetett: sem a kerékpársávok felrajzolása, sem a sebességkorlátozás bevezetésének meglebegtetése előtt nem egyeztettek civil vagy autós egyesületekkel, szervezetekkel.