Gyászhír: elhunyt Nagy Ervin filozófus, újságíró
A politikai elemző 47 éves volt.
Hosszú évekig tartó kártérítési perek jöhetnek Olaszországban a 2017-es veronai autóbusz-tragédia miatt, miután a tragédia helyszínének, az A4-es autósztrádának a biztosítója elutasította az áldozatok hozzátartozóinak a kártérítési kérelmét. A 18 magyar áldozat hozzátartozóinak egy része jelezte az olasz biztosítónak, hogy a magyar biztosító által kifizetett összeg és az olasz törvények szerint ennek több mint a tízszerezést jelentő ottani kártérítések közötti összeget szeretnék – írta meg a Közlekedésbiztonság című szakportál. Mint azt a Magyar Nemzet korábban megírta, az autóbuszt üzemeltető cég biztosítója, a Groupama csaknem 1,89 milliárd forintot fizetett ki az áldozatok hozzátartozóinak, peren kívüli egyezségen belül. Magyarországon a bírói gyakorlat szerint halálos közlekedési baleset miatt 3-10 millió forintot ítélnek meg. Ugyanez Olaszországban 100 ezer eurótól (napi középárfolyamon 34,885 millió forint) 300 ezer euróig (104,665 millió forint) terjed az ottani gyakorlat szerint. Az olasz biztosító arra hivatkozva utasította el a hozzátartozók igényét, hogy maguk is a tragédia károsultjai, mivel az autóbusz súlyosan megrongálta az A4-es sztrádát.
Az olasz biztosító azt azonban teljesen figyelmen kívül hagyta, hogy a tragédia miatti perben nemcsak a balesetet szenvedett busz magyar vezetője, hanem a sztráda építéséért és üzemeltetéséért felelős olasz mérnökök is vádlottak.
Mint azt megírtuk, június 19-én a maximálisan kiszabható 12 év szabadságvesztést rótta ki a veronai bíróság elsőfokú ítéletében Varga János autóbusz-vezetőre, aki az ítélet szerint súlyos alvászavarban szenved, és ennek következtében történt a baleset. Emlékezetes, az olaszországi Verona közelében 2017. január 20-án éjjel 17-en vesztették életüket, amikor a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjait és tanárait a franciaországi sítáborból hazaszállító busz balesetet szenvedett. A jármű nekicsapódott a sztrádakorlátnak, majd onnan egy felüljáró pillérének és összeroncsolódott, majd kigyulladt. Egy súlyosan megégett utas a budapesti Honvédkórházban halt bele a sérüléseibe. A vád szerint Varga János gépjárművezető elaludt a tragédia előtti pillanatokban, ám a katasztrófához hozzájárult emellett az autópálya nem megfelelő kivitelezése és karbantartása is. Így Varga János mellett az autópálya üzemeltetőjének két szakemberét, Alberto Brenteganit, az A4 Brescia–Padova sztrádaszakasz mérnökét, Giovanni Luigi Da Riost, az A4-es sztráda központi szakaszának és a biztonsági elemek építését irányító műszaki hivatal vezetőjét, valamint három további mérnököt, Michele De Giesit, Maria Pia Gulit és Enzo Samarellit vádolták meg – ők mindhárman a biztonsági korlátok tesztelését is végezték 1993-ban az Anas nevű cégtől. Az ügyészség szerint Da Rios jóváhagyta és elfogadta a biztonsági korlátok projektjét. Giesi, Guli és Samarelli nem tett semmit azért, hogy a sztráda biztonsági elemei megfelelők legyenek, Brentegani pedig nem ellenőrizte a joghatósága alá tartozó úthálózat mentén a biztonsági elemek hatékonyságát.
A mérnökök ügyét a gépkocsivezető elleni ítélet után elkülönítették, és ügyükben a bizonyítási eljárás egy másik bíró előtt december 15-én kezdődik.
A politikai elemző 47 éves volt.
A kormány új gazdaságpolitikai intézkedései helyzetbe hozzák a kkv-kat.
A Tisza Párt elnökének elmúlt egyéves politizálását a valótlan állítások mérhetetlen mennyisége fémjelzi, ami már a baloldali sajtó figyelmét is felkeltette.
A baloldalnak meg kell szokni, hogy a jobboldal mondja meg, merre van az arra.
Brutális kegyetlenséggel végezhetett Till Tamással a gyilkosa
Magyar Péternek lefagyott a mosoly az arcáról, megrogyott a váratlan pofontól
Tragikus hírt közöltek: megtalálhatták a másik Huszti testvér holttesét is
Mindenki mindenki ellen? Kína után Mexikó és Kanada is válaszolt Trump új intézkedéseire
Megszakad a szív: felesége még SMS-t küldött neki a lezuhant gépről, a férj könnyek között könyörgött, húzzák ki a folyóból
Megszólalt a Skóciában eltűnt ikrek édesapja, összetört a család
Az évszázad cseréje? Luka Doncicot megszerezte a Lakers – sajtóhír
Robbie Keane a magyar válogatott riválisának adott tanácsot
Marozsán megoldotta, amit Fucsovics és Sonego nem tudott + videó
Brüsszel így verte át Tuskot
Noha a Liverpool nyert, Szoboszlai mégis elbukta a Kerkez elleni csatát
A politikai elemző 47 éves volt.
A kormány új gazdaságpolitikai intézkedései helyzetbe hozzák a kkv-kat.
A Tisza Párt elnökének elmúlt egyéves politizálását a valótlan állítások mérhetetlen mennyisége fémjelzi, ami már a baloldali sajtó figyelmét is felkeltette.
A baloldalnak meg kell szokni, hogy a jobboldal mondja meg, merre van az arra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.