M. Fekete György idézi Dévai Gyula úttervező mérnököt is, aki többek között részt vett a 2000. évi, Sydney-ben rendezett olimpia úthálózatának átalakításában. „Nem az alvászavarban szenvedő sofőrt kellene hibáztatni […], a rosszul megtervezett tereptárgyak miatt következhetett be a magyar diákok buszát ért baleset. Ráadásul az olaszok ugyanazt a csődöt mondott korlátrendszert építették vissza a baleset után a biztonságosabb megoldások helyett. […] A szalagkorlát a legtöbb esetben életet ment, ebben az esetben viszont ez okozhatta a 18 ember halálát. Ugyanis ilyen jellegű baleset soha nem történhetett volna meg, ha a megfelelő típusú szalagkorlátot helyezik ki erre a részre, mert az nem engedte volna annyira kitérni a buszt, hogy elérje a hídpillért, illetve betonelemet. […] A (helyszíni) fotókon világosan látszik, hogy a szalagkorlát tartórészei el voltak törve, és egy méter mélyen behajlott a hídnál a korlát. Vagyis gyengébb minőségű korlátot használhattak, holott a hasonló helyeken inkább megerősített, speciális szalagkorlátnak kell lennie. […] Ezért rossz irány a sofőr felelősségét hangoztatni, mert gyakorlatilag mindegy, hogy valóban alvászavar miatt elaludt […], ha infarktusa van, esetleg durrdefektet kapnak, akkor is meg kellett volna fognia kisodródás közben a megfelelő szalagkorlátnak a járművet. […] Látszik, hogy hegyesszögben érhette el, vagyis nem is olyan erővel, mintha a belső sávból vágódtak volna ki defekt miatt. De még az utóbbi esetben is meg kell fognia, mögé, beljebb nem kerülhet jármű” – fogalmazott Dévai Gyula.