időjárás 5°C Nándor 2021. October 19.
logo

Félmilliárdos veszteséget termelt a 444

Forrás: 888.HU
2020.10.07. 20:44

Ami ennél még érdekesebb, hogy valahogy évről évre kimentik a veszteséget termelő 444-et működtető céget, és a pénz eredete valahogy sosem tiszta.

„A 444 alapítása Uj Péter nevéhez fűződik, amikor 2013-ban otthagyta az Indexet, és többedmagával a Magyar Jeti Zrt. berkein belül elindította új álhírgyárát.”

A cég 2019-es éves beszámolója szerint az eredménytartalék –514.949.000 forinton áll” – írja a Számok nevű Facebook-oldal.

Ez azt jelenti, hogy ennyi pénzt égettek el az évek során sok százezer olvasó alternatív valóságképének kiépítésére és fenntartására, de ami ennél még érdekesebb, az az, hogy ezt a pénzt vajon ki teremtette elő, hiszen az olvasóktól saját bevallásuk szerint ennek csak a töredékét sikerült begyűjteni.

A 2018-as üzleti évig évente 40 és 119 millió forint közötti veszteséget termelt a lap, ami 2019-re 2 millió forint nyereségbe torkollt. Na, ez nem azt jelenti, hogy annyira jól gazdálkodtak volna, mindössze annyit, hogy 2019-ben már 95 millió forint olvasói támogatást kaptak, a 2018-as 57 millió és a 2017-es 26 millió forint után – írja a Facebook-oldal.

https://www.facebook.com/szamokadatok/photos/a.109141310563011/205773244233150/?type=3

Az egyik megmentő lehetett a Google Digital News Initiative Fund, mely az utóbbi években 80 millió forinttal honorálta a „függetlenobjektív” újságírók munkáját, másrészről a lapba pumpál pénzt Uj Péter és Kardos Gábor Miklós másik vállalkozása, a PlanCman Kft., mely kezdetben 180 millió forintot, majd 2015-ben további 282 millió forintot „fektetett be” a 444-et futtató Magyar Jetibe.

Hogy honnan szedte a PlanCman ezt az összeget? Homály fedi – írják.

2014-ben a Media Development Investment Fund (MDIF) / Digital News Ventures vásárolta be magát félmillió dollárért a cégbe, melyek egyik delegáltja, Marie Nemcová teljesen véletlenül a Soros-féle Open Society cseh fiókjának programigazgatója.

A 444 működése is fenntarthatatlan a jelenlegi formájában, emiatt a Facebook-oldal szerint lehet, hogy a 444 lesz a következő, amely az Index-Telexhez hasonlóan a kormányra mutogatva megbukik – nagyon, még jobban reméljük –, de ez sajnos valószínűtlen, mert még ez az összeg is elenyésző ahhoz képest, amit a 444 mögött állók nyerhetnek Orbán bukása esetén – olvasható a 888.hu cikkében.

Ezek is érdekelhetik

Ültessünk jobb levegőt!

life.hu

Gyurcsány videóban ismerte el: továbbra is ő irányítja a baloldalt, Márki-Zay csak egy báb

origo.hu

Ültessünk jobb levegőt!

life.hu

Sajtóklub: A magyar társadalom alkotmányos eszközökkel vágta pofán a baloldalt 2010-ben

hirtv.hu

Felesége és fia megölésével gyanúsítják a neves ügyvédet

ripost.hu

Itthon nem nagyon kell, ezért exportra kerül a hazai erdők egyik értékes kincse

origo.hu

Maga Márki-Zay Péter beszélt közös kormányzásról Gyurcsány Ferenccel, mindez adóemeléssel, rezsiemeléssel járna

origo.hu

Felesége és fia megölésével gyanúsítják a neves ügyvédet

ripost.hu

Dúró Dóra: Márki-Zay Péter jobboldalinak hazudja magát

magyarnemzet.hu

Maga Márki-Zay Péter beszélt közös kormányzásról Gyurcsány Ferenccel, mindez adóemeléssel, rezsiemeléssel járna

origo.hu

Sajtóklub: A magyar társadalom alkotmányos eszközökkel vágta pofán a baloldalt 2010-ben

hirtv.hu

Hazudott Péter éjjel

magyarnemzet.hu

Manipulálni lehet az öregedést

magyarnemzet.hu

Manipulálni lehet az öregedést

magyarnemzet.hu

Igazat adott Magyarországnak az unió

vg.hu

Dúró Dóra: Márki-Zay Péter jobboldalinak hazudja magát

magyarnemzet.hu

Orbán Viktor, gyere ki!

hirtv.hu

Gyurcsány videóban ismerte el: továbbra is ő irányítja a baloldalt, Márki-Zay csak egy báb

origo.hu

Orbán Viktor, gyere ki!

hirtv.hu

Igazat adott Magyarországnak az unió

vg.hu

Itthon nem nagyon kell, ezért exportra kerül a hazai erdők egyik értékes kincse

origo.hu

5+1 szuper tipp a száraz, töredezett hajra

gyogyzona.hu

Hazudott Péter éjjel

magyarnemzet.hu

5+1 szuper tipp a száraz, töredezett hajra

gyogyzona.hu