A Layers of Hungary (Magyarország rétegei) című kiállítást a nagyközönség október 13. és november 15. között tekintheti meg Sanghaj egykori francia koncessziós területének PICNIC nevű, népszerű kortárs galériájában. A galéria és Magyarország sanghaji főkonzulátusának közös szervezésében megvalósult tárlat központi alkotása egy 24 karátos arannyal bevont, üveg- és tükörlapok összeillesztésével készült falikép, amely Magyarország vízrajzát mutatja be. Az MTI-nek telefonon nyilatkozó művész a képről elmondta: azt Erkel Ferenc Bánk bánjának leghíresebb áriája, a Hazám, hazám „arany mezők, ezüst folyók...” sora ihlette. A képen ugyanis a vizeket a tükörlap ezüstje alkotja, a tükör leghátsó rétegéről pedig áttetszik a Magyarországot formáló aranybevonat.
A kiállítás címét is adó sorozattal az alkotó arra az élményre reflektál, ahogyan egy új, ismeretlen helyről szerez benyomásokat egy odautazó: egymásra rakódó rétegekkel bővítve ismereteit. A felfedezés vágyát ahhoz hasonlítja, mintha valaki a „tükör mögé szeretne látni”. E metafora mentén dolgozva alakította ki háromdimenziós műveit: a tükröződő réteget helyenként eltávolítva egy réteggel mélyebbre engedi látni a nézőket, akik a tükrök által maguk is részeivé válnak az alkotásoknak.
A tárlat egy interaktív sorozatában pedig a látogatók a kedvük szerint alakíthatják a látványt: megvilágított, színes üveggömbök forgatásával különféle mintákat és alakokat vetíthetnek a falakra.
Viczán Zoltán csaknem tíz évet töltött Ázsiában – Japán és Hongkong után jelenleg Sanghajban él -, munkáin pedig „mindenféle tudatosság nélkül is” tetten érhetőek a különböző országokban szerzett tapasztalatok lenyomatai az otthonról hozott tudással összefonódva. „Ázsián belül is vannak különbségek: egy japán művész vagy mesterember egészen máshogy nyúl az anyaghoz, mint egy kínai” – fogalmazott, hozzátéve: a különböző országokban más tulajdonságait hangsúlyozzák ki az anyagoknak és más megközelítést alkalmaznak esetenként ugyanahhoz a témához vagy akár technikához is. Bár a technikáját, formavilágát és látásmódját mind Magyarországról vitte magával, de újabb, rétegelttükör-munkái többekben kínai festményeket idéznek, míg ugyanezekben a munkákban ő maga a szecessziós vonalvezetést látja.