Vitézy Dávid: Meglesz a Déli körvasút

Már kiírták a beruházáshoz kapcsolódó közbeszerzési pályázatot is.

Kerékgyártó György
2020. 10. 30. 12:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Eddig elképzelhetetlen távlatok nyílnak meg azzal, hogy a kormányzat hozzákezd a Déli körvasút fejlesztéséhez. A közbeszerzés kiírása már megjelent az Európai Unió hivatalos lapjában” – erről Vitézy Dávid írt Facebook-posztjában.

A beruházással alapjaiban változik meg az elővárosi vasúti közlekedés Fotó: Archív/Magyar Nemzet

„A Déli körvasút fejlesztésével a kormány és a beruházás megvalósításáért felelős szakcégek, a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Zrt. célja, hogy az elővárosi vonatok itt a jelenleginél háromszor sűrűbben, tízpercenként járhassanak majd, és a budai agglomeráció három régiójából – a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról – a főváros belső területeit érintve Pesten a hatvani, az újszászi és a ceglédi vonalakon folytathassák útjukat. Amikorra megépül a repülőteret elérő vasúti összeköttetés, utóbbi Ferihegy elérését is jelenti majd Kőbánya-Kispesten át. A Déli körvasút fejlesztésével a nemrég a MÁV által beindított S76-os járat meghosszabbítására is adott lesz a lehetőség Kelenföld és a dél-budai agglomeráció felé” – olvasni a bejegyzésben.

A beruházás egyben a fővárosi autós közlekedés csökkentését is segítheti, így közvetetten környezetvédelmi hatása is lesz. Erről így ír Vitézy Dávid:

„A fővárosba naponta érkező autóáradat csak kötöttpályás fejlesztésekkel mérsékelhető. A felmérések kimutatják, hogy többen is igénybe vennék az elővárosi vonatokat,

a közelmúltban fejlesztett esztergomi és székesfehérvári vonalon 107, illetve 76 százalékkal növekedett ténylegesen az utasok száma! Csakhogy a fejpályaudvarokra nem fér be több vonat, az elővárosi vasutak kapacitása gyakorlatilag csak a körvasútra irányított járatokkal növelhető a következő években. Ezzel és új megállók létesítésével teljesen új, metrógyorsaságú kapcsolatok jönnek létre az elővárosok, valamint a budapesti városrészek között, tovább növelve a vasút potenciális utasainak számát.”

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.