Egyre gyakrabban új módszerrel dolgoznak az autóalkatrészekre specializálódott tolvajok.
A villanyautók és a konnektoros hibridek töltéséhez szükséges kábeleknek jelentős a fémtartalma és a tömege is, utóbbi akár négy-öt kilogramm is lehet. Ha a tolvajok leégetik a műanyag szigetelést, a kábelekben lévő rézhuzalokért akár nyolcezer forintot kaphatnak az átvevőhelyeken. Ezeknek a kábeleknek a megszerzése ráadásul sokkal könnyebb, mint például a szintén értékes fémeket tartalmazó katalizátoroké, amelyeket ki kell szerelni az autók alól. A lopások ugyanakkor fellendítik az illegális alkatrészpiacot is, ahogyan ez a katalizátorok esetében is történt. Az ellopott töltőkábelek hetven- és kétszázezer forint közötti értéket képviselnek, így nem ritka, hogy a bűnözők féláron kínálják azokat az interneten.
A legtöbb elektromos és hibrid autó a fővárosban fut, ezért a lopások többsége is ott történik. A Budapesti Rendőr-főkapitányság statisztikai adatai szerint ma még több katalizátort lopnak el, mint elektromos töltőkábelt, de az új bűnözési forma egész Európában egyre elterjedtebb, s számítani lehet arra, hogy az elektromos meghajtású autók elterjedésével (amit a kormány is támogat) nálunk is ugrásszerűen megnőnek az ilyen bűnesetek.
Lengyel János közlekedés-rendészeti és gépjárműtechnikai igazságügyi szakértő szerint az autók elektromos töltőkábeleit elvileg csak akkor lehet a jármű töltőnyílásából kivenni, ha a gépkocsi nyitott állapotban van. Vagyis ha a tulajdonos ráteszi a vezetéket a töltőre, becsukja az autóját és a töltés időszakára magára hagyja azt, elvileg nem lehetne elvinni a kábelt. Ám holland tolvajok rájöttek arra, hogy az elektromos autókban van egy fagyásveszély-rendszer, amely plusz öt fok alatt automatikusan kioldja a töltőkábel zárszerkezetét.
Így viszont nemcsak télen lehet kábelt lopni, elég az is, ha a tolvaj beszerez egy fagyasztó sprayt. A töltőponthoz jellemzően elektromos robogóval mennek a kábeltolvajok, leakasztják a kábelt a tankállomásról, majd jeges párával fújják le az autó kábelcsatlakozóját, és már viszik is a vezetéket.
Hollandiában, Németországban és Ausztriában már annyi lopás történt, hogy a rendőrség azt javasolta, az elektromos autók tulajdonosai mechanikus módon védjék a kábeleiket. Ezekkel a házi barkácsmódszerekkel már a pesti utcákon is lehet találkozni, a lánccal a kerékhez rögzített kábel a leggyakoribb – de nem teljesen lopásbiztos – megoldás.