A budapesti Ferenc körúton csődbe mehetnek a vállalkozások a kerékpársávok miatt. Karácsony Gergely főpolgármester korábban azt ígérte: a biciklisávokat a járvány miatt csak ideiglenesen festették fel, de ez az elmúlt csaknem egy évben semmi nem változott.
A bringasávok maradtak, a dugók állandósultak, cserébe a külső sávokat elfoglaló kerékpárosok miatt százával szűntek meg a parkolók, ami miatt több száz üzlet vált megközelíthetetlenné mind az áruszállítóknak, mind pedig a vásárlóknak
– számolt be a következményekről az M1 Híradója.

A biciklisávokat úgy alakították ki, hogy a külső, járdához közelebbi sávokat lezárták az autóforgalom elől. A váratlan intézkedést a főpolgármester akkor részben azzal magyarázta, hogy a koronavírus-járvány miatt sokan választották a kerékpárt a tömegközlekedés helyett. A főváros az új megoldással több száz parkolóhelyet áldozott fel, amelynek révén további gondokat gyűrűztettek be a belvárosba. Mostanra – az egykoron élettel teli Ferenc körúti üzletsor – kong az ürességtől. Minden második üzlethelyiség kiadó.
A vállalkozások többsége ugyanis elvesztette a megélhetését jelentő vásárlóit. Az M1 Híradónak az egyik bolt alkalmazottja elmondta, hogy visszaesést tapasztaltak a forgalomban, mivel a vevőik nem tudnak megállni, mert elvették a parkolót.
Egy másik vállalkozó a tarthatatlan helyzet miatt tavaly szeptemberben írt levelet a IX. kerület baloldali polgármesterének. Baranyi Krisztina azonban válaszra sem méltatta Végel Tamást. Ezek után az üzlettulajdonos Karácsony Gergely főpolgármesterhez fordult. Neki is megírta: haldoklik a Ferenc körúti üzletsor, majd személyes találkozót kért a főpolgármestertől, de nem kapott.
– Itt kampányol Karácsony Gergely, hogy mennyire a várossal együtt dobog a szíve, és mindenkinek a véleményére kíváncsi, de én ebből semmit nem érzékeltem – mondta a vállalkozó.
Karácsony Gergely főpolgármester már választási kampányában is arról beszélt, hogy csökkenteni kell az autóforgalmat és az alternatív közlekedési módokat kell támogatni Budapesten. A megvalósítás megutáltatta az autósokkal ezeket a terveket, amelyeknek állomásai az egyik napról a másikra megjelenő biciklisávok 2020 tavaszán, az utcák rajtaütésszerű egyirányúsítása 2020 nyarán, önkényesen eldöntött, átfogó sebességkorlátozás voltak. A főpolgármester és csapata az intézkedésekhez a járványt használták fel, ugyanis ekkor a kijárási korlátozások miatt jelentősen kisebb volt az autóforgalom, valamint a veszélyhelyzetben Karácsony a Fővárosi Közgyűlés megkérdezése nélkül hozhatott sokakat érintő döntéseket.