Ismét azzal a Volkswagen Transporter kisbusszal étkezett Márki-Zay Péter kampánycsapata egy fővárosi utcai fórumra, amellyel hetek óta járja az országot. Hódmezővásárhely polgármestere a baloldali Gyurcsány-show epizodistájaként haknizik az országban, és többször lebukott, mert a miniszterelnök-jelölti előválasztási kampánykörútján rendszeresen az önkormányzattól kapott szolgálati gépjárműveket használja, többnyire a már említett Volkswagen Transportert. Igaz, ezúttal már óvatosabb volt, a fórum végeztével villamoson távozott a helyszínről.
A kisbusz az eredetiség vizsgálata szerint a Jovány Busz Kft. tulajdona, amely a vásárhelyi önkormányzattal csaknem százmillió forintos szerződésben áll – ennyibe kerül évente a városnak a márciusban indult új buszközlekedés.
A vásárhelyi buszprojekt bejelentése óta Márki-Zay Péter rendre arról beszélt, a Jovány-féle rendszerrel évi húszmilliót spórol a város, ennyivel olcsóbb ugyanis a meglehetősen furcsa körülmények között megszületett új koncepció, mint a Voláné volt. Utóbbi évente 110 millió forintba került, az önkormányzat legalábbis mindig ezt az összeget emlegette – közölte még márciusban a Promenad24.hu. Emlékeztettek, hogy a Hódpress január 16-i cikkében a polgármestert idézve, azt írta: „A város márciustól húszmillió forinttal olcsóbban, évi kilencvenmillió forintból fogja a helyi személyszállítást megoldani a Jovány Busz Kft. által…”
Aztán február 28-án érdekes módon emelkedett néhány millióval az összeg, a polgármester már 96 milliós árról beszélt. De itt még nincs vége a közgazdász végzettségű Márki-Zay Péter sajátos számmisztikájának. Március elsején az új buszrendszer első napján Szabó János tanácsadó, a Márki-Zay által régen kinézett leendő alpolgármester is megszólalt. Facebook-oldalán ezt írta: „Vásárhely úgy gazdagodott egy széles közönség által rendszeresen és ingyenes igénybe vehető szolgáltatással, hogy 11 millióval kevesebbe kerül…” Tehát amennyiben a Volán évente 110 millió forintért működtette a buszrendszert és a mostani annál 11 millióval olcsóbb, az pontosan 99 millió forintos végösszeget jelent, vagyis nem 90 és nem is 96 millió, ahogy azt korábbi nyilatkozataiban ígérte Márki-Zay.
A csaknem százmilliós megbízás mellett nem is meglepő, hogy a polgármester és munkatársai Jovány Gyula cégének kisbuszával járják az országot az előválasztási kampányban. A csepeli turnén arra sem volt tekintettel a sofőr, hogy egy orvosi rendelő mozgássérülteknek fenntartott parkolóhelyét foglalta el. A szabályokat a főnöke is nagyvonalúan kezeli, Márki-Zay – miközben naphosszat értekezik a kormányzati lopásról és a Fidesz elszámoltatásáról – természetesnek tartja, hogy az önkormányzati autókat saját politikai céljaira használja. Amikor rajta kapta a sajtó, hogy miniszterelnökjelölt-jelölti kampányára Bács-Kiskun megyébe, Kalocsára és Kecskemétre a szolgálati kisbusszal érkezett, úgy igyekezett mentegetőzni, hogy szerinte azért nincs ezzel probléma, mert utána az ATV-be ment „szerepelni”, azaz kampányolni – amit „hivatali célként” határozott meg.
Ezt a sajátos logikát nem osztja a Fidesz helyi képviselője. Cseri Tamás szerint az, hogy Márki-Zay Péter önérdekből, kampánycélra használja a hivatali autót, hivatali infrastruktúrát, egyértelműen lopás. Sőt, Cseri azt is lopásnak – a polgármesteri munkáért kapott közpénz jogosulatlan felhasználásának – ítéli, hogy Márki-Zay a polgármesteri feladatai helyett a nap huszonnégy órájában a miniszterelnök-jelölti kampányát végzi és irányítja – olvasható a képviselő közösségi oldalán.
A Tihanyban megrendezett Tranzit fesztiválra a hétvégén szintén egy Škoda Superb autóval érkezett a polgármester, ami szintén önkormányzati szolgálati jármű.
Borítókép: MTI/Mohai Balázs