– Nem megerősített információkból úgy hallottam, hogy a Kálvin téri megálló beázik, a vezérlőrendszer összehangolásával is lehetnek problémák, ami miatt le kell állni. A munkálatok korábbi rossz összehangolásából eredő csúszások miatt is késik a beruházás befejezése.
Ami azt jelenti, hogy minimum két hónappal tovább lesz káosz a fővárosban
– mondta a Magyar Nemzetnek Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja. Akár 2023 tavaszára is csúszhat a 3-as metróvonal felújításának befejezése. Értesülések szerint a középső belvárosi szakaszt szakaszonként nyitják meg az utazóknak.
Jövő május közepén átadnák a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és a Kálvin téri állomásokat, decemberre elkészülhet a Deák téri állomás is. A metrófelújítás teljes befejezése 2023 tavaszára tolódik ki. Baloldali értesülések az építőipari áremelésekkel is magyarázzák a késlekedést, mert a kivitelezők szerződésmódosítást sürgetnének.
Wintermantel Zsolt szerint nem megfelelő a tájékoztatás a BKV részéről, de értesülései szerint önmagában ezzel magyarázni a történteket nem a teljes igazság. A BKK fideszes igazgatósági tagja nem vitatja azt, hogy a kivitelező pluszpénzt akar, de ezenfelül számos problémára fény derült.
– A budapestiek a BKV-tól és a főpolgármestertől várnának tájékoztatást. Úgy tűnik, hogy Karácsony Gergely mégsem tért vissza a kampányból a főváros irányításába, merthogy ami a dolga lenne, azzal nem foglalkozik
– jelentette ki lapunknak Wintermantel. Radnay Tibor, a metróprojekt igazgatója augusztus 3-i tájékoztatójában az alábbi problémákat sorolta fel, amelyek közrejátszanak a beruházás negyed évvel való csúszásába: a Nagyvárad tér és a diszpécserközpont azbesztmentesítése, a diszpécserközpont többletmunkái, a diszpécserközpont és a metró vezérlésének összehangolása. Továbbá a Nagyvárad téri és a Lehel téri kitérők felújításának munkaigénye, ugyanis ezeket a munkálatokat éjszakai vágányzár mellett nem lehet elvégezni.
Az uniós támogatási szerződés kiköti, hogy 2023. június 29-re a felszíni rendezésnek is meg kell történnie. Ha határidőre nem sikerül befejezni a munkát, akkor a főváros tízmilliárdokat veszíthet el a 172,7 milliárdos uniós forrásból. A felújítási teljes költsége 217,5 milliárd forintra emelkedett. Ha a főváros nem fizeti ki a korábbi költségemelkedés különbözetét, pert indítanak a kivitelező cégek.
Borítókép: MTI/Máthé Zoltán