A beruházás csúszása miatt szakaszonként adják át a metróállomásokat

Akár negyed évet is csúszhat a 3-as metróvonal átadása. A beruházás eredeti végdátumának 2023 januárja volt kitűzve, de biztossá vált, hogy március előtt nem használhatják az utasok teljes hosszában a metróvonalat. A késlekedés technikai, műszaki és szervezési problémák miatt adódott.

2021. 10. 28. 17:42
A 3-as vonal felújítása tavaly október előtt még rendben volt Fotó: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Nem megerősített információkból úgy hallottam, hogy a Kálvin téri megálló beázik, a vezérlőrendszer összehangolásával is lehetnek problémák, ami miatt le kell állni. A munkálatok korábbi rossz összehangolásából eredő csúszások miatt is késik a beruházás befejezése. 

Ami azt jelenti, hogy minimum két hónappal tovább lesz káosz a fővárosban

 – mondta a Magyar Nemzetnek Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja. Akár 2023 tavaszára is csúszhat a 3-as metróvonal felújításának befejezése. Értesülések szerint a középső belvárosi szakaszt szakaszonként nyitják meg az utazóknak. 

Jövő május közepén átadnák a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és a Kálvin téri állomásokat, decemberre elkészülhet a Deák téri állomás is. A metrófelújítás teljes befejezése 2023 tavaszára tolódik ki. Baloldali értesülések az építőipari áremelésekkel is magyarázzák a késlekedést, mert a kivitelezők szerződésmódosítást sürgetnének.

 Wintermantel Zsolt szerint nem megfelelő a tájékoztatás a BKV részéről, de értesülései szerint önmagában ezzel magyarázni a történteket nem a teljes igazság. A BKK fideszes igazgatósági tagja nem vitatja azt, hogy a kivitelező pluszpénzt akar, de ezenfelül számos problémára fény derült.

– A budapestiek a BKV-tól és a főpolgármestertől várnának tájékoztatást. Úgy tűnik, hogy Karácsony Gergely mégsem tért vissza a kampányból a főváros irányításába, merthogy ami a dolga lenne, azzal nem foglalkozik

– jelentette ki lapunknak Wintermantel. Radnay Tibor, a metróprojekt igazgatója augusztus 3-i tájékoztatójában az alábbi problémákat sorolta fel, amelyek közrejátszanak a beruházás negyed évvel való csúszásába: a Nagyvárad tér és a diszpécserközpont azbesztmentesítése, a diszpécserközpont többletmunkái, a diszpécserközpont és a metró vezérlésének összehangolása. Továbbá a Nagyvárad téri és a Lehel téri kitérők felújításának munkaigénye, ugyanis ezeket a munkálatokat éjszakai vágányzár mellett nem lehet elvégezni.

Az uniós támogatási szerződés kiköti, hogy 2023. június 29-re a felszíni rendezésnek is meg kell történnie. Ha határidőre nem sikerül befejezni a munkát, akkor a főváros tízmilliárdokat veszíthet el a 172,7 milliárdos uniós forrásból. A felújítási teljes költsége 217,5 milliárd forintra emelkedett. Ha a főváros nem fizeti ki a korábbi költségemelkedés különbözetét, pert indítanak a kivitelező cégek. 

Borítókép: MTI/Máthé Zoltán

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.