Kukahiány az FKF-nél

Lapunk úgy értesült: hosszasan kell várakozniuk az új szerződőknek és azoknak, akik típuscserét szerettek volna.

2022. 03. 27. 6:53
null
2020.10.14. Budapest Karácsony Gergely főpolgármester új kukásautókat adott át Fotó: Kurucz Árpád (KA) Magyar Nemzet Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Nemzet úgy értesült, hogy a Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt.-nél jelenleg 

elfogytak a 120 literes, kommunális és majdnem elfogytak a lakossági 120 literes, kék fedelű papírgyűjtő tartályok, ezért ismét hosszasan kell várakozniuk az új szerződőknek, illetve azoknak, akik típuscserét szerettek volna.

Belső információk alapján úgy tudni, hogy jelenleg még nem írták alá a fentiekkel kapcsolatos közbeszerzést. Úgy értesültünk, hogy az elhúzódás nem egyedi eset a társaságnál. 2020-ban például az 1,1 köbméteres zöld konténerek közbeszerzése húzódott el, akkor közel egy évet kellett várni a tartályokra. Rejtélyes, hogy a közbeszerzések kiírására miért akkor kerül sor, amikor már szinte teljesen elfogy egy adott tartálykészlet. Miért nem írják ki akkor a pályázatot, amikor még a készlet hatvan százaléka rendelkezésre áll? Ugyan a 120 literes, kék fedelű, papírgyűjtő tartályokból még rendelkezésre áll korlátozott számban mosott, használt állapotú, de a tartályszállítók nem szívesen visznek ki ezekből, mert az ügyfelek egy része szóvá teszi az igencsak felületesen tisztított tartályok küllemét, minőségét. 

Várhatóan csak május közepén változhat meg a közbeszerzés terén bármi is, addig marad a tartályhiány és a dolgozók félelemben tartása. 

Lapunk ugyanis úgy értesült, hogy a tartályszállító csoportnál a készlethiány miatt jelentősen megcsappant a munka, hiszen azokat a címeket kivették a napi munkamenetből, ahol a két, érintett tartálytípusra várnak az ügyfelek, ezért az átlagosan nyolc teherautóval kivonuló csoportnál elegendő az állomány fele a munkavégzésre.

Információink szerint a csoportnál a hangulat nem mondható a legjobbnak, hiszen tavaly ősztől gyakorlattá vált, hogy időszakosan a tartályszállítókat egyik hétről a másikra kommunális vagy szelektív hulladékgyűjtő járatra vezénylik át, hulladékrakodónak. 

Bár ezt munkaköri leírás módosítása, és írásbeli elrendelés nélkül nem tehetné meg a vállalat, a dolgozók mégis elvállalják a hulladékrakodói munkát, mert burkoltan a tudtukra adta a dél-pesti hulladékszállítási üzem vezetője, hogy akik azt megtagadják, könnyen az utcán találhatják magukat.

Belső információ szerint akadt nemrégiben olyan tartályszállító, aki a lelki fenyegetettség miatt önként távozott az társaságtól, annak ellenére, hogy nagy a munkaerőhiány a cégnél, főleg fizikai oldalon.

Ugyanakkor az év elejétől az FKF változtatott a szelektívhulladékgyűjtés-stratégiáján: például a Tetra Pak dobozokat immár nem a papírgyűjtőbe, hanem a műanyaggyűjtő, sárga fedelű tartályba kell elhelyezni, azonban úgy tudni, még az új változást szemléltető matricák sem készültek el. Budaörs hulladékszállítását 2022 januárjától az FKF vette át, de az ott élők mind a mai napig nem kaptak a cégtől új kukákat, ami szintén közbeszerzési probléma.

Kerestük az FKF-et az üggyel kapcsolatban, de eddig még nem válaszoltak megkeresésünkre. 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Kurucz Árpád)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.