Kerékpársávokat fognak kijelölni hamarosan a Szent István körúton mindkét irányban – jelentette be a Magyar Kerékpárosklub Facebook-oldalán. Ennek költségeit a fővárosi közösségi költségvetés egymilliárd forintos keretéből fogják finanszírozni, és 50 milliót szánnak rá a meghirdetett tervek szerint. A közösségi költségvetésben tizennyolc budapestiek által megszavazott ötlet kapott pénzügyi támogatást, amelyekre mintegy 22 ezren voksoltak, ebből a kerékpársáv háromezernél is kevesebb szavazatot kapott.
Tehát egy több mint másfél millió lakosú nagyváros egyik legforgalmasabb útvonalának használatáról úgy tűnik, hogy ismét egy maroknyi kisebbség döntött, ellehetetlenítve ezzel százezrek napi közlekedését.
A Nagykörút többi részén már gigantikus méretű dugókat okozott az autósok tömegéhez képest elenyésző létszámú biciklisek kedvére létrehozott biciklisáv. Már napközben is több piros lámpát kell végigállni ahhoz, hogy előrejusson az autós, a reggeli és a délutáni csúcsban pedig leírhatatlan a káosz. Egyik nap például nem sokkal fél kilenc előtt a Dessewffy utca és a Jókai utca sarkán gyűjtötte a szemetet egy kukásautó, ami miatt majdnem a Nyugati pályaudvarig állt a körúton a kocsisor, ugyanis akik szerettek volna a Dessewffy utcában jobbra kanyarodni, azok feltartották a körúton egyenesen vezetni szándékozókat.
Ha nem lenne ott biciklisáv, hanem két autós sáv állna rendelkezésre, az Oktogon felé egyenesen haladók el tudtak volna menni és nem jött volna létre a hatalmas dugó.
Biciklist egyébként ekkor csak elvétve lehetett látni a nekik kijelölt sávban, a viszonylag széles járdán viszont a gyalogosok között tekertek néhányan.