Beszállt Karácsony Gergely lakógyűléses kampányába a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is. A vállalat jövő héten online fórumra várja a lakosokat, amelyen „segít értelmezni a tesztidőszak forgalmi adatait, bemutatja szakmai javaslatát a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről”.
Közleményükben jelezték: folytatódik a fővárosi közlekedésszervező BKK Agóra elnevezésű rendezvénysorozata, amelynek célja, hogy a Budapesten élők és közlekedők beszélgessenek a közösségi közlekedés jövőjével foglalkozó szakemberekkel. – A következő – online – találkozó lehetőséget ad arra, hogy a lakók és a BKK szakemberei megvitassák a felújított Lánchíd szerepét Budapest közlekedésében, és közösen válaszokat keressenek a felvetődő kérdésekre – tették hozzá.
Az online lakossági fórum május 23-án, kedden 17 óra és 18.30 között lesz a Microsoft Teams felületén. A csatlakozáshoz szükséges link a fórum napjának reggelétől a BKK Facebook-oldalán, az esemény leírásában lesz elérhető.
A BKK szakmai javaslata egyébként nem meglepő módon arról szól, hogy a jövőben ne hajthassanak át az autósok a Lánchídon.
Ezt a tervet akarja megvalósítani Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere is. Szerinte a kormánnyal kötött megállapodásban is erre vállalt kötelezettséget, a papírokon állítólag az szerepel, hogy a Lánchíd forgalmi rendjéről a felújítás végéig kell dönteni.
Jár-e a hatmilliárdos támogatás?
A Fidesz szerint viszont a Lánchíd hatmilliárdos kormányzati támogatásának feltétele mindvégig az volt, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot, az erről szóló megállapodást Karácsony Gergely saját kezűleg írta alá. Most fel akarja rúgni ezt az általa meghirdetett úgynevezett közösségi lakógyűlésre hivatkozva, amit elég nehéz elválasztani a jövő májusban esedékes önkormányzati választások előtti újraválasztási kampányától.
Karácsonyék koncepcióját egyébként tegnap már Mesterházy Attila is kritikával illette, az MSZP korábbi elnöke és a baloldal egykori miniszterelnök-jelöltje szerint
felesleges volt elkölteni harmincmilliárd forintot, lehet érdemesebb lett volna százmillió forintért zöld festéket venni, és azzal lefesteni a hidat, így, hogy az autósok mégsem használhatják.
Hozzátette: a jelenlegi szabályok mellett számos kérdés nem tisztázott, többek között az sem, hogyan előzhet meg egy taxis egy biciklist a hídon.