A svéd Luvly startup nagy ötlete az, hogy nem vesződik a sorozatgyártással, helyette konténerszám küldi a saját fejlesztésű villanyautóját a helyi partnereknek, ahol később összeszerelik azokat – írta meg az Autó-Motor.
A saját tömeg mindössze 380 kg, így 6 kWh/100 km fogyasztást ígérnek, tehát a 6 kWh kapacitású cserélhető akkumulátorral (2 darab 3kWh-s telep, amelyek Európában egy óra alatt tölthetők fel) 100 km az elméleti hatótávolság. Mopedautóról van szó, a 2,7 méter hosszú, 1,53 méter széles és 1,44 méter magas karosszériában 2 embernek és 267 liter csomagnak van hely.
Egy konténerben húsz darab Luvly alkatrészei férnek el, amelyeket aztán a helyi piacokon szerelnek készre a partnerek – akár autószerviz is megfelel a munkára –, a szállítás mellett az összeszerelés karbonlábnyoma is alacsony, ráadásul
minden alkatrész készíthető megújuló forrásból származó anyagból.
A személyautó után egy szintén mopedautó-kategóriába tartozó haszonjárművet és sportkocsit is meg akarnak valósítani a svédek hasonlóan lapra szerelt megoldással, 10 000 euró alatti indulóárral.