Egyre több BKK-jegyautomatánál kizárólag kártyával lehet fizetni

Korábban Karácsony Gergely főpolgármester még úgy nyilatkozott: az automatákra már nincs szükség, mert az utasok zöme inkább az applikációt használja.

2023. 07. 28. 14:03
Borítókép: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálata az M4-es metró építési munkálatai során kialakított aluljáróban a Kelenföld vasútállomás alatt (Fotó: MTVA/Róka László)
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megváltozott vásárlási szokásokhoz igazodva, az ügyfelek gyorsabb és biztonságosabb kiszolgálása érdekében augusztus 1-től a BKK újabb jegy- és bérletautomatákat tesz készpénzmentessé − tájékoztatott a társaság közleményében. Szerintük a lépéssel csökken az ügyfelek megkárosítását célzó visszaélések lehetősége, a készülékek üzemeltetése pedig kiszámíthatóbb és üzembiztosabb lesz.

Augusztustól a következő helyszíneken lesznek készpénzmentes automaták: Astoria; Batthyányi tér, aluljáró; Bikás park; Boráros tér, 2-es villamos és HÉV-állomás; Csepel, HÉV-állomás; Deák Ferenc tér; Déli pályaudvar;  Kelenföld vasútállomás; Keleti pályaudvar; Lehel tér, metróbejárat, 14-es villamos-megálló; Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér, 2A és 2B terminál;  Mexikói út; Nagyvárad tér; Népliget; Nyugati pályaudvar; Örs vezér tere;  Puskás Ferenc Stadion; Rákoskeresztúr-városközpont; Rákospalota, vásárcsarnok; Rákóczi tér; Újpest-Központ; Újpest-Városkapu.

A fővárosi cég már korábban, több változtatást is végzett a jegyautomaták területén. Tavasszal a Közlekedő Tömeg Egyesület Facebook-bejegyzésében hívta fel a figyelmet, hogy március 31-én mindenféle előzetes indokolás nélkül végleg bezárták a központi ügyfélszolgálatukat a Rumbach Sebestyén utcában. A helyzetet tovább rontotta, hogy ez az iroda volt az egyetlen helyszíne számos ügytípus elintézésének: csak itt lehetett például teherforgalmi ügyeket intézni, de a BKK-automatákkal kapcsolatos készpénz-visszatérítésekre is egyedül itt volt lehetőség.

Korábban Karácsony Gergely azzal dicsekedett, hogy a fővárosi BudapestGO alkalmazás sokkal jobban működik, mint a MÁV-é. A budapesti applikáció ugyanakkor meghibásodott, levonta ugyan a vásárlók pénzét, de a rendszer nem adott jegyet és bérletet. Emiatt több BKK-automatánál hosszú sorok alakultak ki. 

Régebben a főpolgármester úgy indokolta az automaták számának drasztikus megritkítását, hogy azokra már nincs szükség, mert az utasok zöme inkább az applikációt használja.

 

Borítókép: A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálata az M4-es metró építési munkálatai során kialakított aluljáróban a Kelenföld vasútállomás alatt (Fotó: MTVA/Róka László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.