Újabb ügyfélellenes intézkedéseket vezet be a BKK

A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint érthetetlen, hogy egy nyitott és átlátható városkormányzást hirdető fővárosi vezetés alatt hogyan történhetnek meg ilyen intézkedések.

Magyar Nemzet
Forrás: Facebook2023. 04. 03. 8:36
Budapest, 2023. január 14. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálata az M4-es metró építési munkálatai során kialakított aluljáróban a Kelenföld vasútállomás alatt. Ez biztosítja az összeköttetést a vasúti peronok, a metró állomása és az Etele tér között. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb ügyfélellenes intézkedéseket vezet be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). 

A Közlekedő Tömeg Egyesület Facebook-bejegyzése szerint 

március 31-én pénteken mindenféle előzetes indoklás nélkül végleg bezárták a központi ügyfélszolgálatukat a Rumbach Sebestyén utcában.

A helyzetet tovább rontja, hogy ez az iroda volt az egyetlen helyszíne számos ügytípus elintézésének: csak itt lehetett például teherforgalmi ügyeket intézni, de a BKK-automatákkal kapcsolatos készpénz-visszatérítésekre is egyedül itt volt lehetőség.

A tájékoztatásból továbbá kiderül, hogy a bezárt ügyfélszolgálat kizárólagos funkcióinak többségét a város szélére, Kelenföldre helyezik át. 

Ugyanakkor a kelenföldi ügyfélszolgálat sem ússza meg a szolgáltatások leépítését: itt a MÁV-Start termékek értékesítése szűnt meg április 1-én, szintén bármiféle előzetes indoklás és tájékoztatás nélkül. A BKK a telefonos ügyfélszolgálat üzemidejét is titokban vágta vissza: a közel 15 éve 0–24 elérhető telefonos ügyfélszolgálat már csak 6 és 24 óra között él, így akinek az éjszakai hálózat vagy a Mol Bubi közbringarendszer éjszakai használata során lenne rájuk szüksége, az így járt. 

A Közlekedő Tömeg szerint 

érthetetlen, hogy egy nyitott és átlátható városkormányzást hirdető fővárosi vezetés alatt hogyan történhetnek meg ilyen intézkedések. Az egyesület ezért határozottan elítéli ezeket az ügyfélellenes lépéseket, és felszólítja a fővárost, hogy ne csak szavak szintjén legyen zöld és nyitott, hanem vonja vissza ezeket az intézkedéseket.

Emlékezetes, Karácsonyék akkor is nehéz helyzetbe hozták a tömegközlekedéssel utazókat, amikor 2021-ben a BKK tizenöt százalékkal csökkentette a jegy- és bérletárusító automaták számát. Ezt tovább tetézte, hogy a BKV sorra vezette be szinte összes járatán az első ajtós felszállási rendet.

Borítókép: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálata az M4-es metró építési munkálatai során kialakított aluljáróban a Kelenföld vasútállomás alatt (Fotó: MTVA/Róka László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.