A vármegye- és országbérletekkel olcsóbbá, egyszerűbbé, igazságosabbá és szinte korlátlanná tették a közösségi közlekedést Magyarországon – emelte ki az államtitkár.
Hangsúlyozta, hogy az emberek egyértelmű ítéletet mondtak az új bérletrendszerről azzal, hogy már eladták az egymilliomodik vármegye- és országbérletet Magyarországon két hónap alatt.
Nagy Bálint elmondta, a minisztérium hitvallása, hogy az utasok számára nyújtott szolgáltatásban egyszerre kell két dologra törekedni: a korábbinál egyrészt többet és jobbat, másrészt mindezt olcsóbban és egyszerűbben kell adni.
Az államtitkár ünnepi beszédében utalt a 175 éve született Baross Gábor „vasminiszter” nézetére, amely szerint a közlekedéspolitikai szempontokból jó az, amely egyszerre van hasznára a nemzetgazdaságnak, a közösségnek, a hazának, a haladásnak. Most is ennek kell alávetni az intézkedéseket, a stratégiai terveket – hangoztatta.
Nagy Bálint szólt arról is, hogy Európában a forrásbőség éveit felváltotta a forrásszűke időszaka. – A mostani pénzhiány alapvetően három tényezőre vezethető vissza, a pandémia okozta átrendeződésre a világgazdaságban, a Magyarországtól jogtalanul visszatartott uniós források hiányára, az orosz–ukrán háborúra és annak hatásaként az energiaválságra, az inflációra – mondta.
A közlekedésért felelős államtitkár közölte: az ország igyekszik erkölcsileg és anyagilag egyaránt megbecsülni a vasutasokat, volánbuszosokat, HÉV-eseket. Példaként említette, hogy a közlekedésügynek a magyar kormányzati struktúrában mintegy másfél évtizede nem volt önálló minisztériuma, most miniszteri szintű képviselete van a kormányban.
Az új tárca támogatta a munkavállalók követelését a hároméves bérmegállapodás újratárgyalására, ezért vállalt a minisztérium aktív szerepet egy olyan bérmegállapodás tető alá hozásában, amelynek értelmében legalább 53 ezer forinttal kell emelkednie minden vasutas bérének januárig visszamenőleg – emlékeztetett.
Hozzátette, bár ez nem old meg minden gondot, de szeretnék, ha látható lenne az az üzenet, hogy a dolgozók hangját hallják és meghallgatják.
Lepsényi István, a MÁV Zrt. elnöke ünnepi beszédében kiemelte, a társaság nemrégiben alakult új igaztatósága piaci és versenyszemléletet igyekszik hozni a közszolgáltatásba.
Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója, a MÁV–Volán-csoport operatív vezetője a vasutasnapon hangsúlyozta, hogy a MÁV és a Volánbusz egy csapat, az integráció előnyeit pedig az utasok is érzik.
A MÁV–Volán-csoport központi vasutasnapi ünnepségén 171 vállalati kitüntetést, köztük a tavaly alapított MÁV–Volán-elismerést, a Közösségi Közlekedésért Díjat adták át.
Délelőtt a vasutasnapon a Baross Gábor Oktatási Központban végzett 127 vasutas, illetve 62 autóbuszos forgalmi tiszt tett esküt.
A tisztavatón Pafféri Zoltán az új tiszteket köszöntve elmondta, az idén először avattak autóbuszos forgalmi tiszteket is a vállalatcsoport legnagyobb közös ünnepén, a vasutasnapon.
– A MÁV–Volán-csoportnál azt szeretnék elérni, hogy a nemzet első számú közlekedési vállalatánál rang és presztízs legyen dolgozni – mondta Pafféri Zoltán.