– Sokat tettek azért az elmúlt időben, hogy a magyar pezsgők versenyképesek legyenek a francia champagne-nyal és a nemzetközi téren is megállják a helyüket – jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön, az ötödik etyeki pezsgőkonferencia és pezsgőünnepen. Gulyás Gergely fontos előrelépési lehetőségnek nevezte a magyar gasztronómiában a pezsgő párosítását az ételekhez, ami a fogyasztás további emelkedését hozhatja el.
A bor- és pezsgőfogyasztás csökken Európában, eközben Magyarországon divat pezsgőt fogyasztani, fellendülőben van az ágazat, ugyanakkor „a fiatal generációk nem olyan alkoholt fogyasztanak, mint szüleik és nagyszüleik”, ami nagy kihívást jelent a termelőknek – mutatott rá a politikus, majd hozzátette:
Az alkoholfogyasztás mennyisége nem csökken, de megjelentek a kevert italok a piacon, ezért nagy kihívás minőségi italt, például pezsgőt eladni Magyarországon.
Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos jelezte, hogy a nemzeti borstratégia egy hatszáz oldalas könyv formájában elkészült, amelyet sok tanulmány és kutatás előzött meg. Mint mondta, olyan anyagot szerettek volna készíteni, amiben nemcsak marketing, hanem edukációs, gasztronómiai és turisztikai feladatok is benne vannak.
Stratégia elsődleges célja a boreladások növelése, valamint a termékstruktúra szűkítése mellett új kategóriák megteremtése.
A kormánybiztos közölte, hogy a világ alkoholfogyasztási piacán a sör 40, a tömény italok 30, míg a bor 23 százalékon áll, a borfogyasztás csökkenése miatt tízszázalékos túltermelés van világszinten.