Gulyás Gergely: Magyarország sokat fejlődött a minőségi pezsgőgyártásban

Hazánk az egy-két évtizeddel ezelőtti helyzethez képest nagyot lépett előre a minőségi pezsgő előállítása terén.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 08. 31. 14:38
RÓKUSFALVY Pál; GULYÁS Gergely
Etyek, 2023. augusztus 31. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezetõ miniszter (j) és Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelõs kormánybiztos (j2) az Ötödik Pezsgõkonferencia és pezsgõünnepen az etyeki Rókusfalvy Birtokon 2023. augusztus 31-én. MTI/Bruzák Noémi Fotó: Bruzák Noémi
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Sokat tettek azért az elmúlt időben, hogy a magyar pezsgők versenyképesek legyenek a francia champagne-nyal és a nemzetközi téren is megállják a helyüket – jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön, az ötödik etyeki pezsgőkonferencia és pezsgőünnepen. Gulyás Gergely fontos előrelépési lehetőségnek nevezte a magyar gasztronómiában a pezsgő párosítását az ételekhez, ami a fogyasztás további emelkedését hozhatja el.

A bor- és pezsgőfogyasztás csökken Európában, eközben Magyarországon divat pezsgőt fogyasztani, fellendülőben van az ágazat, ugyanakkor „a fiatal generációk nem olyan alkoholt fogyasztanak, mint szüleik és nagyszüleik”, ami nagy kihívást jelent a termelőknek – mutatott rá a politikus, majd hozzátette:

Az alkoholfogyasztás mennyisége nem csökken, de megjelentek a kevert italok a piacon, ezért nagy kihívás minőségi italt, például pezsgőt eladni Magyarországon.

Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos jelezte, hogy a nemzeti borstratégia egy hatszáz oldalas könyv formájában elkészült, amelyet sok tanulmány és kutatás előzött meg. Mint mondta, olyan anyagot szerettek volna készíteni, amiben nemcsak marketing, hanem edukációs, gasztronómiai és turisztikai feladatok is benne vannak.

Stratégia elsődleges célja a boreladások növelése, valamint a termékstruktúra szűkítése mellett új kategóriák megteremtése.

A kormánybiztos közölte, hogy a világ alkoholfogyasztási piacán a sör 40, a tömény italok 30, míg a bor 23 százalékon áll, a borfogyasztás csökkenése miatt tízszázalékos túltermelés van világszinten.

Mindez a hazai bor- és pezsgő-előállítók számára kijelöli az irányt, főként a fiatalok ízlésvilágának és alkoholfogyasztási szokásaiknak megismerése, lekövetése jelenthet fogyasztásnövekedést az ágazat számára.

A Magyarországon előállított bor öt százalékából lesz pezsgő, ami 140–160 ezer hektolitert jelent évente – mondta Feldman Zsolt az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára. Kijelentette, hogy reneszánsza van a magyar pezsgőnek, egyre többen, ma már közel 200 borászat készít pezsgőt, az előállítás nagy részét a Felső-Pannon és a Duna borrégió fedi le.

Az államtitkár megjegyezte, hogy a magyar borimport évek óta stagnál, míg a pezsgőimport valamelyest nőtt, ami a pezsgő iránti növekvő hazai keresletet jelzi. A magyar pezsgőexport legnagyobb piacai – érték és mennyiség szerint is – Kanada, Románia, Észtország, Svédország és Lettország, ugyanakkor jóval magasabb az importált pezsgők értéke az exportált termékekénél, ami a jövőben komoly feladatokat ad az ágazat számára.

Borítókép: Gulyás Gergely és Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos az ötödik pezsgőkonferencia és pezsgőünnepen az etyeki Rókusfalvy Birtokon 2023. augusztus 31-én (Fotó: MTI/Bruzák Noémi)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.