A magyar bor a magyar élelmiszeripar legismertebb csúcsterméke – hangsúlyozta a 32. Budapest borfesztivál csütörtöki megnyitóján Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára. A politikus kiemelte, a magyar közönség immár sok boros rendezvény közül választhat, de a „borfesztiválok királynője” továbbra is a Budapest borfesztivál.
A fesztiválon a bortermelők bemutathatják termékeiket, a magyar és külföldi borkedvelők pedig egy helyen kaphatnak betekintést a magyar borkultúrába a budai Vár teraszain
– méltatta a rendezvényt.
Mint fogalmazott: a kormányzatnak a magyar bortermelés stratégiai ágazat. Ezt mi sem biztosítja jobban, mint hogy Rókusfalvy Pál személyében a területnek saját kormánybiztosa van, ráadásul a magyar állam évi közel harmincmillió euróval, vagyis 11,58 milliárd forinttal támogatja az ágazatot – közölte Nobilis Márton.
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Magyar Bormarketing Ügynökség első, Buborékok nyara című belföldi kampányáról szólva elmondta: a nyári marketingkampány célja elsősorban az volt, hogy a fiatalabb generációkon keresztül közelebb hozza a magyar fogyasztókhoz a borkultúrát, bemutassa annak frissebb, innovatívabb oldalát.
A több mint 150 borászat részvételével lebonyolított kampány hirdetései legalább ötmillió fogyasztót értek el, a nyári boros és zenei rendezvényeken pedig több mint 250 ezer fiatal ismerkedhetett meg a magyar borokkal a Buborékok nyara kampány révén
– számolt be az eredményekről.
A Magyar Bormarketing Ügynökség a Budapest borfesztiválon is saját standdal vesz részt, ahol számos program várja az érdeklődőket – tudatták az ügynökség munkatársai.
A 32. Budapest borfesztivál csütörtöktől vasárnapig több mint 150 kiállító boros és gasztronómiai kínálatával várja a vendégeket, az idei díszvendég országok Argentína, Brazília, Chile és Uruguay.
A fesztivál csütörtöktől vasárnapig tart.
Mint azt Rókusfalvy Pál egy lapunknak adott interjúban elmondta, egyetlen alkoholos termék van, amelyik kultúrával és szakrális erővel bír, ez pedig a bor. Szerinte Magyarországon is jól érezhető a kulturált borfogyasztás terjedése, és az emberek a tradíció részeként kezelik Magyarországon ezt az italt, mivel több évszázados boros múltra visszatekintő ország vagyunk.