Szárligeten megsérült a felsővezeték, ezért az állomáson várhatóan 13:40-től a hiba elhárításáig, 30-60 percig nem közlekedhetnek a vonatok – írta a Mávinform Facebook-oldalán ma délután.
– Az érintett nemzetközi vonatok a fennakadás végéig várakozásra kényszerülnek, menetidejük meghosszabbodhat – jelezték előre.
A Győrből 12:38-kor Szárliget felé indított vonat csak Tatabányáig közlekedik, a Szárligetről 14:07-kor Győrbe induló vonat pedig csak Tatabányától közlekedik. A kimaradó szakaszon pótlóbuszok közlekednek – írták a tájékoztatásban.
Időközben érkezett frissítés: a Liszt Ferenc EuroCity (EC 145) hetvenperces késéssel érkezett a határállomásra, emiatt csak Budapest – Kelenföldig közlekedik. Utasai az M4-es metróval juthatnak el a Keleti pályaudvarra.
A szerelvényforduló miatt a Keleti pályaudvarról 16:40-kor induló Semmelweis EuroCity (EC 148) Kelenföldig FLIRT motorvonatként közlekedik. Kelenföldön át kell szállni az eredeti szerelvényre.
Lázár János is az utasok türelmét kéri a vasútvonal felújításának idejére
Amint azt korábban lapunk is közölte, a győri vasútvonal felújításának megkezdéséről Lázár János miniszter is beszámolt Facebook-bejegyzésében:
A mai reggel volt az első, amikor az utasok megváltozott közlekedési renddel találkoztak. Ez sok váratlan helyzetet tartogathat, és sok alkalmazkodást, türelmet kíván mindenkitől. Köszönet ezért utasainknak és a vasutas, volánbuszos kollégáknak egyaránt.
– Rengeteg munka, éjszakázás, egyeztetés van e mögött. A tapasztalatokat természetesen folyamatosan értékeljük, ahol kell, beavatkozunk, többletkapacitást biztosítunk. A következő hetek nem lesznek könnyűek, de meglesz a jutalma: a felújítás után biztonságosabban és gyorsabban közlekedhetünk majd – hangsúlyozta Lázár János a Facebook-bejegyzésében.
A délután folyamán egyébként a vágányzári menetrendet helyreállította a MÁV, azonban a vonatok ritkítása biztosan sok nehézséget okoz majd még a vonal használói számára a következő hónapokban.