Karácsonyék nem tágítanak, maradnak a karók az Üllői úton

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke elárulta, a jövőben még több, karóval elválasztott kerékpársávra lehet számítani.

Magyar Nemzet
2023. 09. 05. 18:15
Borítókép: Karácsony Gergely (Fotó: Kurucz Árpád)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Semmiképpen, hiszen a közösségi költségvetés nyertes projektjeként, a budapestiek döntése nyomán valósult meg a védett biciklisáv – válaszolta Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke Népszavának adott interjúban arra vonatkozólag, hogy leszerelik-e az Üllői úton található kerékpársáv karóit.

Mint mondta, a biciklisáv kialakítására útépítéssel, burkolatfestéssel, forgalomtechnikai átalakítással és a rugalmas pollerekkel együtt az Üllői úton hetvenmillió forintot, a Váci úton 26 milliót költött a főváros. Továbbá Balogh Samu arról is beszélt, hogy kerületekkel, autós- és kerékpáros-szervezetekkel is egyeztettek az oszlopok kihelyezése előtt.

Arra a kérdésre, hogy terveznek-e újabb, oszloppal leválasztott sávokat, Balogh Samu leszögezte: igen, hiszen több más hasonló projekt nyert a korábbi közösségi költségvetési szavazáson.

A Magyar Nemzet több cikkben beszámolt az Üllői útra telepített balesetveszélyes műanyag pollerekről. Karácsony Gergely főpolgármester azon újabb lépése, hogy a Váci és az Üllői út kerékpársávjai mellé szakszerűtlenül karókat helyezett ki, ezzel dugókat okozva, akadályozva a betegellátást és a rendvédelmi szerveket.

A biciklisáv mintegy három és fél  métert vesz el az az Üllői útból, ám az elválasztó pollerek nem nyújtanak megfelelő védelmet a biciklisek számára. A környéken rengeteg egészségügyi intézmény van, így a mentők sűrűn járnak az úton, akik eddig a buszsávban gyorsan tudtak közlekedni, most a zöld Gerikarók miatt azonban sokkal nehezebb lesz az életmentés.

A karók ellen felszólaltak a taxisok és az Országos Mentőszolgálat is vitába keveredett a fővárossal, egyelőre a vitás kérdést még nem sikerült rendezni, csupán Balogh Samu mérőszalaggal a kezében bizonygatta: szerinte elfér a mentő is. Ugyannakor a repülőtéri busz sem tud haladni a megszokott ütemében a dugókkal terhelt, forgalmas úton. 

A reptéri expressz járat normál esetben 34 perc alatt ért ki a repülőtérre, ám az Üllői úti csúcsban majd egy órára van szüksége ahhoz, hogy célt érjen, azaz 20-30 perces csúszással érkeznek meg a repülőjárathoz érkező utasok.

Balogh Samu az interjúban elárulta, hogy a kritikák megjelenése után leültek a mentőtőszolgálat, a rendőrség és a katasztrófavédelem képviselőivel, és szeptemberben folytatódik a szakmai egyeztetés. Ugyanakkor megjegyezte, hogy sok európai városban alkalmazott megoldás ez és mindenütt meg tudták oldani ezeket a helyzeteket.

Minden arra mutat, hogy marad a káosz és a dugók a fővárosban, miközben az elmúlt napokban a iskolakezdés miatt az Üllői úton csak lépésben lehetett közlekedni. Sokan elégedetlenségüknek adtak hangot, értelmetlennek nevezték a biciklisávokat, és volt, aki abban bízik, hogy lejár Karácsony Gergely mandátuma.

A fővárosban tapasztalthoz hasonló a helyzet a budai agglomerációban is, mivel Őrsi Gergely II. kerületi polgármester által hozott forgalomkorlátozás gyakorlatilag ellehetetlenítette a fővárosba tartók utazását. A döntés „sikere” magáért beszél, a Budapestre közlekedők többszörös menetidővel kénytelenek számolni, a gyerekek nem jutnak el időben az iskolákba, miként a falvakban élő, de Budapesten dolgozó pedagógusok, egészségügyi dolgozók sem. Arról nem is beszélve, hogy komoly gondot okozhat a közlekedés a mentőknek és tűzoltóknak is, hiszen a legközelebbi kórházig jelenleg a két órát is elérheti a menetidő.

Borítókép: Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc (Fotó: Kurucz Árpád)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.