Megbénult a főváros a tanévkezdés reggelén + galéria

Közlekedési káosszal kezdődött az új tanév Budapesten, amelyben az autósoktól kezdve a tömegközlekedő lakosokig mindenki érintett. Az iskolakezdés első napján Szeged szintén elesett.

Magyar Nemzet
Forrás: Origó, Délmagyarország2023. 09. 01. 10:48
dugó
Fotó: Csudai Sándor /Origo
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közlekedési káosszal kezdődött el az új tanév Budapesten, amelyben az autósoktól kezdve a tömegközlekedő lakosokig mindenki érintett. Az Origó által készített összefoglaló szerint a pesti oldalra jellemző áldatlan állapotok egyik legfőbb oka a zöld karókkal elkerített biciklisáv, amely korábban buszsáv volt és ahol az átalakítás óta a mentősök sem férnek el.

Ami még bosszantóbb, hogy ezt a biciklisávot gyakorlatilag senki sem használja, ahogyan a Nagykörúton sem, ellenben hatalmas dugókat okoz a megmaradt két sávon minden nap. A hatalmas forgalomnövekedést a két útszakasz nem bírja el. 

Karácsony Gergelyék döntésének eredményeként a 100E repülőtéri busz sem tud haladni a megszokott ütemében. A problémára Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is felhívta a figyelmet, jelezve, hogy a reptéri expressz járat normál esetben 34 perc alatt ért ki a repülőtérre, ám az Üllői úti csúcsban majd egy órára van szüksége ahhoz, hogy célt érjen, azaz 20-30 perces csúszással érkeznek meg a repülőjárathoz érkező utasok.

Véleménye szerint a védett kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig a repülőtéri járat a taxiktól szerzett utasokat, és milliárdos bevételt termel a forráshiánnyal küzdő Budapesti Közlekedési Központnak.

A portál szerint azoknak is csalódniuk kellett, akik azt hitték, hogy a budai oldalon jobb lesz a közlekedés. Ott ugyanis Lánchídon való áthaladás korlátozása okoz fennakadásokat, mivel csak a buszok, a taxik és a kerékpárosok használhatják azt. Ezt a döntést arra hivatkozva hozta meg Karácsony Gergely főpolgármester, hogy a fővárosiak egy töredéke támogatta a tervét.

Aki pedig ezek után a tömegközlekedést választaná, annak mától mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hiszen több mint egy évtized után drágulnak egyes BKK-vonaljegyek: szeptember elsejétől a vonaljegy 450 forintba, a fedélzeti vonaljegy 600 forintba, illetve a gyűjtőjegy 4000 forintba kerül.

 

Szeged is elesett

Hasonló a helyzet Szegeden is, ahol a Délmagyarország beszámolója szerint több ponton is hatalmas dugók alakultak ki. Jól mutatta ezt a Belvárosi híd esete, melyre újszegedi oldalról a Liget hosszában várt mindkét oldalról a sor már fél nyolc előtt, hogy átjusson a Tisza túloldalára. De nem járt jobban az sem, aki a Bertalan hidat választotta, mivel Újszeged felől az is teljesen bedugult.

Tovább rontott a helyzeten, hogy a város két jelentős átmenőforgalmat bonyolító helyszíne is le van zárva. A Rókusi körutat augusztus 21-én kezdték felújítani, nagyjából a felén jelenleg csak egy-egy sávban haladhat a forgalom – a külső sávokat ugyanis teljes egészében elbontották. Ennek következtében a becsengetés előtt 20 perccel a bevásárlóközponttól már csak lépésben lehetett haladni a Vértó felé. Emellett kezdődik a halfesztivál is, ami azt jelenti, hogy zárva van a Huszár Mátyás rakpart.

Borítókép: Közlekedési káosz Budapesten (Fotó: Origó/Csudai Sándor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.