Ha a valódi szándéka a fővárosnak arra irányult, hogy jól elkülönítse a kerékpárosokat, rollereseket a közúti forgalmi sávok szűkítésével, és úgy, hogy emellett minden egyéb jármű számára megakadályozza azok használatát, akkor ezt sikernek könyvelhetik el, de ezzel az intézkedéssel csak tovább fokozzák a közúti járműforgalmi dugók kialakulását – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Metál Zoltán, az Országos Taxisszövetség elnöke. Kiemelte:
minél több forgalmi sávot alakítanak át, annál több és állandó lesz a dugó.
Véleménye szerint ez már most látható és tapasztalható Budapesten, amit persze nem mindenki fogad nagy ovációval.
Korábban írtunk arról, hogy Budapest baloldali vezetése az Üllői úton a korábbi buszsávot bicikliúttá alakította át, ami rendkívüli módon három és fél méter széles. A sávot zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel szegélyezték, amelyek nem nyújtanak megfelelő védelmet a bicikliseknek.
A környéken rengeteg egészségügyi intézmény található, így a mentők sűrűn járnak az úton, akik eddig a buszsávban gyorsan tudtak közlekedni. Többen „Geri-karóknak” hívják a cölöpöket. Az esetről a napokban az Országos Mentőszolgálat és Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke között élénk vita bontakozott ki, mivel a mentők kifogásolták, hogy a kihelyezett karók gátolják őket a mozgásban.