Levetítik a Fidesz frakcióülésén a Magyarországot pocskondiázó svéd oktatófilmet

Megfogadják Gulyás Gergely javaslatát, a Fidesz és a KDNP frakcióülésén levetítik a svéd oktatófilmet, amelyben azt bizonygatják iskolásoknak, hogy Magyarországon leépült a demokrácia. Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője nyilatkozott lapunknak.

2023. 09. 19. 13:02
KOCSIS Máté
Budapest, 2023. március 6. Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetõje felszólal napirend elõtt az Országgyûlés plenáris ülésén 2023. március 6-án. MTI/Kovács Tamás Fotó: Kovács Tamás
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Svédország mindent megtesz annak érdekében, hogy hazánk ne ratifikálja a svéd NATO-csatlakozást – jelentette ki a legutóbbi kormányinfón Gulyás Gergely. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint amennyiben az elhíresült svéd oktatófilmet valóban az állami iskolákban vetítik a kisdiákoknak, akkor meg fogja kérni Kocsis Mátét, a Fidesz frakcióvezetőjét, gondolják meg még egyszer, hogy a parlament ratifikálja-e a svéd NATO-csatlakozást, illetve azt is javasolta, hogy érdemes lenne a következő frakcióülés előtt levetíteni ezt a filmet a fideszes politikusoknak.

Gulyás Gergely arra kérte a Fidesz frakcióját, hogy fontolja meg döntését.
Gulyás Gergely arra kérte a Fidesz frakcióját, hogy fontolja meg döntését Fotó: Origó/Ladóczki BAlázs

A Magyar Nemzet megkérdezte Kocsis Mátétól, hogy hallgatnak-e a miniszterre. A Fidesz frakcióvezetője lapunknak megerősítette, igen, a Fidesz és a KDNP kétnapos esztergomi frakcióülésén levetítik azt a svéd iskolások számára gyártott dokumentumfilmet, amelyben Magyarországot próbálja lejáratni a svéd közmédia

Mint ahogyan arról már korábban is többször beszéltek fideszes politikusok, a kormány támogatja Svédország NATO-csatlakozását, a Fidesz frakciójának azonban nem ennyire egyértelmű a véleménye.

Orbán Viktor miniszterelnök még májusban beszélt arról, hogy „Svédország rendszeresen megkérdőjelezi a magyar demokrácia működését, illetve sértegetik a magyar választókat, ebből fakadóan egész Magyarországot”. A nemrégiben bemutatott svéd oktatófilm egyébként teljes mértékben alátámasztja ezt a meglátást. 

Szijjártó Péter, külügyminiszter pedig már az oktatóvideós botrány kipattanása után írt levelet svéd kollégájának, amelyben úgy fogalmazott: 

a magyar parlament képviselői demokratikus versenyben szerezték mandátumukat, az életszínvonal javításán dolgoztak választókerületeikben, ennek eredményeként pedig sokan közöttük négyszer, ötször, sőt hatszor is megkapták az emberek támogatását.

– Ha azt hallják, hogy az önök politikusai ezt antidemokratikusnak vagy tekintélyelvűnek ítélik, akkor nem kell meglepődni azon, ha ezt sértésnek tekintik. […] Most pedig, tisztelt miniszter úr, ezek a képviselők azt olvasták a hírekben, hogy az állami alapítvány által működtetett UR biztosította iskolai tananyaguk részeként súlyos vádakat és hamis információkat terjesztenek a svédországi iskolákban a diákoknak, azt sugallva, hogy a demokrácia az elmúlt években hanyatlásnak indult Magyarországon – fejtette ki Szijjártó Péter. 

– Biztos vagyok benne, hogy érti a két jelenség közötti ellentmondást: önök sürgetik országgyűlési képviselőinket, hogy ratifikálják az önök NATO-csatlakozását, miközben továbbra is azzal vádolják őket, hogy lerombolták a magyarországi demokráciát.

[…] Ez az ellentmondás most még inkább kiéleződött, és cseppet sem segíti az ön folyamatos követelésének teljesítését – vetítette előre a magyar külügyminiszter. 

Borítókép: Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.