A Booking a hatóságok sikeres és határozott fellépésének köszönhetően megszüntette Magyarországon a kifizetések visszatartásával kapcsolatos gyakorlatot.
Szatmáry Kristóf országgyűlési képviselő a Magyar Nemzetnek elmondta:
a korábbi rossz, adósságfelhalmozó gyakorlat a környező országokban továbbra sem szűnt meg.
Szerinte továbbra is égető szükség van a hatályos jogszabályi környezet módosítására, hogy ilyen eset ne ismétlődhessen meg újra. Éppen ezért az egyeztetések után benyújtottak egy törvényjavaslatot, amely garantálja az iparági szereplők közti egyenrangú üzleti partnerséget.
Az országgyűlési képviselő szerint ebben a szektorban az uniós jogi keretet meghaladta a kor, és a szinte fogyasztói helyzetben lévő kisvállalkozók a szabályozásoknak köszönhetően hátrányos helyzetbe kerültek.
A jogszabály tervezetét elküldtük az Európai Uniónak, és a terveink szerint a tavaszi ülésszakban el fogjuk fogadni a javaslatot, hogy a 2024-es főszezonra már életbe lehessen léptetni az új szabályozási keretet
– tette hozzá a politikus.
Amint arról már a lapunk is beszámolt, nemrég levélben kért bocsánatot Glenn Fogel, a Booking.com vezérigazgatója azoktól a szállásadóktól, akik érintettek voltak a kifizetési botrányban, és késve kapták meg a pénzüket.
A vezérigazgató szerint nemcsak rendszerkarbantartás, hanem rendszerfejlesztés és migráció is történt, új funkciók implementálásával, emellett 50 eurónyi, helyi pénznemben kifizetésre kerülő kárpótlásra tett ígéretet. Az összeg változhat a tartozás hosszának és összegének mértékével.