– Hosszú évek egyeztető munkájának gyümölcse érett be idén, mert elfogadtuk a Nemzeti kerékpáros stratégiát – jelentette ki lapunknak Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára. Mint tudatta, ez a stratégia nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét, és fellelhető benne minden kerékpározással kapcsolatos tudás, amire hazánkban szükség lehet.
A kerékpárosok támogatják a kormánystratégiát
A kerékpáros szervezetek egységesen támogatják a kormány által elfogadott anyagot, amelyben számos vitás kérdést is sikerült megnyugtatóan tisztázni.
Az államtitkár kiemelte: a stratégiában van egy összefoglaló, ahol leírták, hogy mely kialakításokat tartják kívánatosnak és melyeket nem, utóbbira példaként említve a járdán vezetett kerékpárutak veszélyességét.
– A kerékpáros infrastruktúrát úgy kell kiépíteni, hogy azt a biciklisek szívesen használják, és ne legyenek balesetveszélyesek – szögezte le.
Az államtitkár szerint idén is sikerült haladni az európai kerékpárút-hálózat (Eurovelo) magyarországi szakaszainak fejlesztésével. Az egyik legnagyobb eredménynek azt nevezte, hogy a balatoni bringakör északi szakaszán – amely az Eurovelo 14 része – sikerült megépíteni egy nagyjából két kilométer hosszúságú hiányzó részt Balatonrendesnél. Így a kör teljes egészében biztonságosan végigkerékpározhatóvá vált.