A főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu reagált az érdekvédelmi szervezetek közös nyilatkozatára. A politikus azt mondta az InfoRádióban, hogy a Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag, ellenszavazat nélkül fogadta el a Budapesti mobilitási terv 2030” programot. Balogh úgy látja, a mostani fejlemények azt mutatják, hogy az iparkamara,
a BKIK ezek szerint le szeretné állítani a közösségi közlekedés fejlesztését, valamint az új járművek forgalomba állítását Budapesten, és nem támogatja a főváros zöldítését sem.
Balogh Samu hozzátette: részletes egyeztetés előzte meg a program felülvizsgálatának őszi elfogadását. Egy civil szakértőkből álló munkacsoport tevékenységének köszönhetően széles körben lehetett véleményezni a kezdeményezéseket, ráadásul tájékoztatása szerint állami szerveket is bevontak a folyamatba.
Nagyon megalapozott munkáról van szó, és eddig sem volt vita a fő célokban. A Tarlós István által kitűzött célokat visszük tovább a közösségi közlekedésben, például a gépjárműforgalom csökkentése érdekében. Átgondolatlan nyilatkozatot adtak ki a kezdeményező szervezetek
– összegzett Karácsony Gergely kabinetfőnöke.
Amint arról már lapunk is beszámolt, a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint a német főváros példáját kellene követnie Budapestnek, ugyanis Berlinben levonták a konzekvenciákat, és visszaállították a normális forgalmi rendet. Vereczkey Zoltán elmondta: a munkába járók és a vállalkozók megérdemelnék, hogy egy élhetőbb fővárosban közlekedhessenek. A főpolgármester kabinetfőnöke viszont úgy véli, a széles körben támogatott program továbbra is a közösségi közlekedés fejlesztését szolgálja.
A főváros közlekedésszervezési gyakorlata a gazdasági növekedés gátjává vált. A budapesti mobilitás terv egyoldalúan bünteti a gépjárműforgalmat, ezért arra kérjük a Fővárosi Önkormányzatot, hogy függessze fel
– hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által szervezett eseményen. Ennek előzménye, hogy szeptember 12-én a BKIK mellett a Pest Vármegyei és az Érdi Kereskedelmi Iparkamara kiadott egy állásfoglalást annak érdekében, hogy érdemi párbeszéd alakuljon ki a fővárosi közlekedést irányítók és a gazdasági szereplők között. Ám az aláírók azóta sem kaptak választ felvetéseikre.