– A főváros közlekedésszervezési gyakorlata a gazdasági növekedés gátjává vált. A Budapest mobilitás terv egyoldalúan bünteti a gépjárműforgalmat, ezért arra kérjük a Fővárosi Önkormányzatot, hogy függessze fel – hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által szervezett eseményen. Ennek előzménye, hogy szeptember 12-én a BKIK mellett a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi Iparkamara kiadott egy állásfoglalást annak érdekében, hogy érdemi párbeszéd alakuljon ki a fővárosi közlekedést irányítók és a gazdasági szereplők között. Ám az aláírók azóta sem kaptak választ felvetéseikre – írta a Világgazdaság.
Az állásfoglalás kiadását követően a csatlakozásáról értesítette a kezdeményezőket további hat szervezet, amelyekkel együtt az aláírók négyszázezer vállalkozást képviselnek Budapesten és a fővárosi agglomerációban. A következő szervezetek csatlakoztak:
– Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ)
– Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Budapest és Pest Vármegyei Regionális Szervezet (VOSZ)
– Ipartestületek Országos Szövetsége (Iposz)
– Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ),
– Magyar Mérnöki Kamara
– Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary)
Folyamatosak a dugók, ellehetetlenült az áruszállítás, a munkahelyre történő utazás indokolatlanul hosszú időt vesz igénybe, ezáltal a szolgáltatások ára is emelkedni fog – figyelmeztettek. Nagy Elek, a BKIK elnöke szerint az aláírók képviselik azokat a vállalkozásokat, amelyek idén összesen 271 milliárd forintot fizettek be Budapest kasszájába, ezért azt kérik, hogy az ő működésüket ne akadályozza a főváros, ugyanis ennek a város lakói fogják meginni a levét. A szervezet vezetője hat pontban szólította fel Budapest vezetését a cselekvésre.
A szervezetek a többi között azt kérik, hogy a főváros függessze fel a Budapest mobilitás terv 2030 gépjárműforgalmat egyoldalúan korlátozó módosításának véglegesítését.
A teljes cikk itt olvasható: