„Napról napra mélyebbre ássa magát a BKK. Felszólítjuk a főpolgármestert, hogy vessen véget a járatritkítási komédiának!” – írta a Facebook-oldalán a Magyar Közlekedési Klub (MKK).
Elfogadhatatlannak és vérlázítónak tartjuk, hogy a BKK vezetői ismételten a Magyar Közlekedési Klubbal folytatott egyeztetésekkel próbálnak meg takarózni a járatritkítások ügyében
– szögezte le a szervezet. Mint írták, tavaly ősszel valóban jártak a BKK-nál menetrendi kérdésekről beszélni, ekkor azonban jól hangzó elvek ismertetésén túl semmilyen konkrétumot nem láttak, ahogy a többi civil szervezet sem, így elfogadni sem volt mit. „Amennyiben a főváros és szervezetei ily módon élnek vissza a mi részvételünkkel, akkor jelezzük, hogy a továbbiakban semmilyen formában nem számíthatnak a munkánkra” – közölték. Az MKK rámutatott:
a BKK-n belül ma nincs jó kezekben a közlekedésszervezés.
Szerintük a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) által megjelentetett meghívóból kiderül, hogy a mai járatritkítás-magyarázó újságíró-okításon egyebek mellett az a Fajcsák Lajos osztja az észt, aki évek óta buktából buktába rángatja a cégét egyebek mellett a CityTroli ötletével vagy a Covid elején tett elbaltázott menetrendi intézkedésekkel.
De szintén nem független a kudarcoktól az a BKK-s vezető sem, aki az egész városban egyszerű villamosvezetőként reklámozza magát plakátokon. Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, a nagy port kavaró járatritkítások után csütörtökön a BKK egy háttérbeszélgetést tartott, ahol Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója így fogalmazott: – Az utasokat ebbe a folyamatba nehéz lett volna bevonni, mert az olyan, mintha hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele.
Walter Katalin most kipattant pulykás beszólása pedig már konkrétan Kóka János szintje, ő mondott legutoljára hasonlót még a vasútvonalak kapcsán
– mutatott rá az MKK. A szervezet szavai szerint felháborító, hogy a járatritkítási lebukást követően a BKK egy viccnek is gyenge fejlesztési csomaggal állt elő. „A bukdácsoló, nagyrészt teljesen kidolgozatlan ötletek alapján fel kell tegyük a kérdést: ugyan mit csinált a közlekedésszervező részleg 2019 óta?” – írták.