Budapest külvárosi részein már ugyanolyan gond lett parkolóhelyet találni, mint a belvárosban. Az autósok egy része csak szabálytalanul tudja letenni gépjárművét, amivel akadályozza a többi autót. Mindez súlyos társadalmi feszültségeket vált ki a mindennapokban.
Az újpalotai lakótelepen elfogytak a parkolóhelyek
Cs. Németh Angéla DK-s polgármester az utóbbi négy évben nem tett azért semmit, hogy Budapest egyik legnagyobb lakótelepén újabb parkolóhelyek létesüljenek. Lehoczki Ádám, a Fidesz polgármesterjelöltje a közösségi oldalán rámutatott: vitathatatlan, hogy a panelházak építése óta sokkal több lett az autó, és az önkormányzatnak erre a megváltozott helyzetre megfelelő megoldást kell találnia.
Növényzet nélküli sártenger, nem zöldfelület. Sajnos ebből elég sok van. Használható parkolókat kell építeni a meglévő fák kivágása nélkül, és rendezett zöldfelületeket kell kialakítani. Az álláspontom az, hogy több parkolót kell építeni, természetesen fák kivágása nélkül
– osztotta meg jövőbeli terveit Lehoczki Ádám.
Egyre több a probléma a parkolással Újpesten is
Újpest–Káposztásmegyeren is egyre több gond merül fel a parkolással kapcsolatban. Ott is az okozza a problémát, hogy nő a gépjárművek száma és egyre kevesebb a parkolóhely. A városvezetés pedig elodázza a probléma megoldását.
A helyi csoportban a lakók arról számolnak be, sok esetben a szabálytalanság – például a zöldterületeken – parkolási helyhiány miatt következik be.
Többen jelezték, hogy a rosszul átgondolt fejlesztési koncepciók következtében parkolóhelyeket szüntettek, szüntetnek meg, pedig inkább jól átgondolt konstrukcióra lenne szükség úgy, hogy a fejlesztések megkönnyítsék az itt élő lakosok mindennapjait, beleértve a parkolást is.
Kispesti káosz
Kispesten az önkormányzat és a főváros közös kerékpárút-építési projektje miatt egy utcaszakaszon szüntették meg a parkolást, amiről a baloldali vezetés „elfelejtette” megkérdezni az ott élők véleményét. A lakók tiltakozása ellenére a főváros kitartott a terve mellett, hogy kerékpárút épüljön a Hunyadi utcába. Mindez legalább száz család életét nehezíti meg, akik csak a környező utcákban, több háztömbnyire tudnak majd parkolni, ha találnak helyet. A keskeny és forgalmas utcában buszok is járnak. Az utca egyik oldalán már korábban felszámolták a parkolási lehetőséget.
Józsefvárosban esélytelen parkolni
Józsefvárosban a Pikó András vezette baloldali önkormányzat rendre parkolóhelyek felszámolását valósítja meg, négy év alatt több százat szüntetett meg olyan belső kerületben, ahol korábban is parkolóhelyhiány volt a jellemző. Az önkormányzat hol utcákat alakít át, hol virágládának használt sittes konténereket tesz le a parkolóhelyekre.
Feltehetőleg a Karácsony Gergely főpolgármester által kiírt pályázat még növelni fogja a parkolóhelyek hiányát.
A főpolgármester ugyanis parkolóhelyekre építtetne új fedett kerékpártárolókat. A pályázatban kiemelték: előnyt jelent, ha parkolóhelyekre kerülnek a tárolók, ezzel is csökkentve a gépjárműveknek fenntartott helyek számát az adott kerületben.
Nem az első eset, hogy a főváros baloldali vezetése szándékosan megpróbálja kijátszani egymás ellen a kerékpárosokat és az autósokat. A Nagykörúton több helyütt autósávra és parkolóhelyekre festették fel a kerékpársávokat.
Úgy tudjuk, a kerékpártároló-pályázatra a szintén parkolási problémákkal küzdő Erzsébetváros is jelentkezett, miután levelet írtak a közös képviselőknek, hogy javasoljanak erre a célra helyszínt.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Máté Krisztián)