Tavaszi utómunkálatokkal fejeződik be a győri vasúti fővonal felújítása, emiatt több ütemben módosul a menetrend a következő hónapokban – közölte a MÁV. A vállalat hangsúlyozta:
a vonatok többsége a munkavégzés ideje alatt is közlekedni fog, és nem lesz szükség pótlóbuszok beállítására.
Az egyvágányú közlekedés következtében jellemzően az indulási és érkezési idők módosulnak, illetve néhány járat kimarad vagy nem a teljes útvonalán közlekedik.
A karbantartás alatt legfeljebb 5–10, esetenként 10–20 perccel hosszabb eljutási idővel kell számolni.
Április közepétől július elejéig több ütemben vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, felsővezeték-karbantartást végeznek, továbbá Biatorbágyon folytatják a peronaszfaltozást is.
A tavaly decemberi menetrendváltást megelőző három hónapban felújították a győri fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszát. Ezen a 29 kilométeren a megfelelő hőmérséklet mellett végezhető utómunkálatokkal fejeződik be a pályarekonstrukció. Azért időzítették mostanra a munkálatokat, mert a hézagnélküli vágányok kialakítását, hegesztését úgy kell végrehajtani, hogy az úgynevezett semleges hőmérsékleti zónában, azaz 15 és 28 fok között történjen.
A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon a karbantartás első fázisában, április 15-től 27-én hajnalig a Biatorbágy és Herceghalom közötti munkálatok érintik az S10-es, S12-es és G10-es járatokat, a szombathelyi Savaria és a soproni InterCity-ket, továbbá a nemzetközi vonatokat is (railjet, EuroCity, EuroNight, Dráva és Mura IC).