„A Budapest–Belgrád vasútvonal a zászlóshajója a közép-európai infrastrukturális beruházásoknak” – írta közösségi oldalán az építési és közlekedési miniszter. Lázár János az építkezésről elmondta:
a kínai és a magyar kormány összefogásával nem csupán a Balkán, majd Nyugat-Európa kapujaként Magyarország logisztikai folyosója jön létre, hanem a közép-európai és balkáni országok minőségi személyforgalmi kapcsolathoz jutnak.
„Ma a beruházásban részt vevő egyik legnagyobb kínai vállalat vezetőjével a további együttműködési lehetőségekről egyeztettünk” – írta a tárcavezető.
Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, újabb, minden eddiginél korábbi dátum látott napvilágot a Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakaszának befejezéséről. Ahogy legutóbb is, a friss időpont forrása ezúttal is a szerb elnök. Alekszandar Vucsics jelezte: Szerbia három legnagyobb exportpartnere mind kínai cég, ráadásul az infrastruktúra-fejlesztésekben ugyancsak kiemelt szerepet játszanak a kínai vállalkozások. Ezt megelőzően, ezen a ponton tért ki a Budapest–Belgrád vasútvonalra.
Megerősítette ugyanis, hogy Szerbia 2024 végére elkészül a több mint 180 kilométeres Belgrád–Szabadka vasútvonal építésével, majd úgy fogalmazott,
bízunk benne, hogy magyar barátaink 2025 végéig vagy 2026. február–márciusára végeznek a magyar oldalon, így össze tudjuk kapcsolni Belgrádot Budapesttel és Béccsel.
Az ismertetett dátum azért is nagy jelentőségű, mert eddig jó fél évvel későbbi időpontról lehetett tudni. A szerb elnök még tavaly októberben nyilatkozott arról, hogy a magyar szakasz legkésőbb 2026 nyarára készülhet el. Ezek szerint az azóta eltelt fél év alatt olyan jó ütemben haladhattak a munkálatok, hogy most már a 2025 végi átadást sem zárja ki.